آلمان، فروش محصولات لنوو و موتورولا را ممنوع کرد

motorola

در پی حکم دادگاه منطقه‌ای مونیخ، شرکت‌های لنوو و موتورولا موبیلیتی که زیرمجموعه‌ی آن است، با ممنوعیت فروش محصولات مجهز به ماژول WWAN در آلمان مواجه شدند.

این حکم به دلیل نقض پتنت شرکت آمریکایی InterDigital توسط لنوو صادر شده است.

اختلاف بر سر مجوز فناوری

اختلاف اصلی به شرایط مجوز فناوری WWAN مربوط می‌شود که در محصولات لنوو استفاده شده است. این محصولات از پتنت ثبت‌شده به نام InterDigital استفاده می‌کنند، اما در زمینه‌ی پرداخت هزینه‌های مربوط به این پتنت بین دو شرکت اختلاف‌نظر وجود دارد.

InterDigital مدعی است که لنوو در پرداخت هزینه‌های مربوط به پتنت منصفانه و معقولانه عمل نکرده است. در مقابل، لنوو شروط InterDigital را غیرمنصفانه می‌داند و قصد دارد به این حکم اعتراض کند.

motorola-edge-50-pro-back-panel-watter
-

حکم دادگاه، لنوو را از فروش دستگاه‌های دارای WWAN، از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها در آلمان منع می‌کند. این موضوع نه‌تنها شامل گوشی‌های موتورولا، بلکه طیف وسیعی از محصولات دیگر لنوو نیز می‌شود.

تاثیرات بر بازار

هنوز مشخص نیست که این ممنوعیت چه تاثیری بر بازار آلمان خواهد داشت. لنوو یکی از بازیگران اصلی در این بازار است و ممنوعیت فروش محصولات این شرکت می‌تواند فرصتی برای رقبای آن باشد.

لنوو اعلام کرده است که قصد دارد به این حکم اعتراض کند. این شرکت همچنین در حال مذاکره با InterDigital برای حل این اختلاف است.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

 

منبع خبر: wiwo.de

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر