اروپا به دنبال شکست گوگل است، اما این غول آمریکایی در حال مقاومت می‌باشد

google.JPG

گوگل، تصمیم اتحادیه‌ی اروپا درباره واگذاری و فروش بخشی از خدمات تبلیغاتی خود را رد کرد.

به گزارش رویترز، در روز جمعه، گوگل انتقاداتی را نسبت به دستور احتمالی رگولاتورهای ضدانحصار اتحادیه اروپا برای فروش بخشی از تجارت فناوری تبلیغاتی خود ابراز کرد و اعلام کرد که این حکم با شرکت و شرکای تبلیغاتی‌اش همخوانی ندارد.

آقای اولیور بتل، مدیر گوگل، و آقای دن تیلور، معاون تبلیغاتی شرکت، پس از پاسخ غول فناوری ایالات متحده به اتهامات اتحادیه اروپا در مورد اسناد، اظهار کردند: «ما مخالفت خود را با فروش بخشی از فناوری تبلیغاتی اعلام می‌کنیم و اعتقاد داریم که این تصمیم مناسب نیست، زیرا این بخش بسیار مؤثری از تجارت ما است.»

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که گوگل از سال ۲۰۱۴، از قدرت بازار خود در هر دو طرف زنجیره‌ی تأمین بازار تبلیغات آنلاین بهره‌مند شده و سوءاستفاده کرده است.

آقای تیلور توضیح داده است که گوگل سیاستی اتخاذ کرده است که به تبلیغ‌کنندگان و ناشران خدمات ارائه می‌دهد و بسیاری از رقبا نیز همین سیاست را پیش می‌گیرند. او افزود: «شرکت‌های زیادی از جمله آمازون، مایکروسافت، کرایتئو و کام‌کست با ما رقابت می‌کنند.»

google-icon-logo-ios-app

آقای تیلور ادامه داد: «این شرکت‌ها نیز پلتفرم‌ها و ابزارهای تبلیغاتی مشابه ما را ارائه می‌دهند که هم به تبلیغ‌کنندگان و هم ناشران پاسخ می‌دهد. این یک روش استاندارد در صنعت است؛ زیرا برای هر دو طرف سود دارد و تعاملات طرفین را آسان‌تر می‌کند.»

مواجهه با مقامات نظارتی جدید برای گوگل، به خصوص در زمینه فعالیت تبلیغاتی که ۷۹ درصد از کل گردش مالی آن را در سال گذشته تشکیل داده و منبع اصلی درآمد این شرکت محسوب می‌شود، با خطرات جدیدی همراه است.

در سال ۲۰۲۲، درآمد تبلیغاتی گوگل از سرویس‌های مختلف از جمله خدمات جست‌وجو، جیمیل، گوگل‌پلی، گوگل‌مپ، تبلیغات یوتیوب، گوگل اد منیجر، ادموب و ادسنس به ۲۲۴٫۵ میلیارد دلار رسید. گوگل ممکن است قبل از صدور حکم نهایی (که احتمالاً سال آینده صادر می‌شود)، درخواست برگزاری جلسه استماع غیرعلنی کند تا پرونده‌ی خود را به مقامات ارشد اتحادیه اروپا و مقامات ضدانحصار ملی ارائه دهد.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر