پس از شکست گوگل در دادگاه، مدیرعامل اپیک گیمز اظهار کرد: حالا نوبت اپل است

epicgames.JPG

اپیک گیمز قصد دارد بازی محبوب فورتنایت را بدون دادن کارمزد ۳۰ درصدی در همه‌ی فروشگاه‌های اپلیکیشن، از جمله استیم، منتشر کند.

مدتی پیش، تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، مجبور به اخراج ۱۶ درصد از کارکنان شرکت شد؛ این اقدام غافلگیرکننده بود زیرا با وجود محبوبیت زیاد فورتنایت و موتور بازی‌سازی Unreal Engine، شرکت با مشکلات مالی مواجه نبود.

مدیرعامل اپیک گیمز توضیح داد که برخی از بخش‌های شرکت درآمدزایی ندارند؛ به همین دلیل، تنها راه حل برای حل این مشکل تعدیل نیروی کار بود. این شرکت همچنین در نبردهای قانونی خود علیه گوگل و اپل، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی داشت تا توجه کاربران و توسعه‌دهندگان را جلب کند.

2022-5-gamer-playing-fortnte-iphone-ios-night

با توجه به استقبال بسیار زیاد گیمرها از انتشار فصل OG، فورتنایت در ماه نوامبر رکوردهای جدیدی از حیث تعداد بازیکنان آنلاین را ثبت کرد و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر وارد این بازی شدند. افزودن ویژگی‌های جدید مانند Lego Fortnite و Rocket Racing و برگزاری جشنواره‌های متنوع نیز به افزایش توجه گیمرها کمک کرده است.

پس از پیروزی در دعوای حقوقی علیه گوگل، ایلان ماسک به سوئینی تبریک گفت. همچنین مدیرعامل اپیک گیمز، در پاسخ به یکی از کاربران در توییتر، اعلام کرد که قصد دارد مبارزات با قوانین انحصاری اپل را ادامه دهد. بنیان‌گذار اپیک گیمز و بزرگ‌ترین سهام‌دار آن نیز امکان پیوستن به مایکروسافت در مبارزه برای استفاده از فروشگاه اپلیکیشن جایگزین در پلتفرم‌های موبایلی را در نظر گرفت و قول داد که فورتنایت بدون دادن کمیسیون ۳۰ درصدی در همه‌ی فروشگاه‌ها از جمله استیم و مایکروسافت استور منتشر خواهد شد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر