گوگل قابلیت Passkey را برای سرویس‌های خود اجرا کرد

Untitled-1.jpg

شرکت گوگل برای ورود به جیمیل و دیگر سرویس‌های خود از قابلیت Passkey استفاده کرده است و کاربران را از حفظ رمزعبور خود بی نیاز کرده است. Passkey یک قابلیت جدید به جای رمزعبور است که امنیت حساب شما را افزایش می‌دهد.

استفاده از این قابلیت باعث افزایش امنیت حساب شما می‌شود به دلیل اینکه برای دستیابی به اطلاعات، باید به صورت فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشید؛ در حالی که رمزعبور می‌توانست کپی یا دزدیده شود.

بر اساس گزارشات گوگل، این شرکت قرار است تمام کاربران را به استفاده از این قابلیت تشویق کند و اگر کاربران از این ویژگی استقبال کردند، گوگل این روش را به عنوان راه پیش‌فرض ورود به برنامه‌های گوگل تنظیم می‌کند. به منظور این عمل، هر دفعه که قصد واردشدن به حساب گوگل خود داشتید، این شرکت یک پیغام مبنی بر استفاده از Passkey به جای رمزعبور فعلی، برای شما ارسال می‌کند.

google-passkeys.jpg
پیغامی مبنی بر استفاده از passkey -

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این روش باعث ورود آسان به برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی که به پسورد نیاز دارند می‌شود و برخلاف رمزعبور، امکان دسترسی دیگران به اکانت شما را مسدود می‌کند؛ زیرا برای وارد شدن به اکانت شما، باید دستگاه فیزیکی را داشته باشند و از اثر انگشت یا چهره یا رمزعبور دستگاه‌تان استفاده کنند. امنیت این قابلیت حتی از کدهای ورود یک بار مصرف هم بیشتر است.

اپل نیز این قابلیت را برای سیستم‌عامل iOS 17 معرفی کرده است و کار وارد شدن به اکانت‌های مختلف را تنها با استفاده از اثر انگشت یا چهره یا رمز گوشی خود امکان‌پذیر کرده است و هر روز کمپانی‌های بیشتری به سمت این قابلیت می‌روند و سعی در حذف پسوردهای مختلف میکنند و ظاهرا گوگل اولین شرکتی است که این قابلیت را به حالت اجرا درآورده است.

گوگل زمان مشخصی برای اتمام پشتیبانی از رمزعبور معرفی نکرده است؛ بنابراین احتمال انجام این کار خیلی کم است اما همچنین بر استفاده از قابلیت جدید پافشاری می‌کند. اگر شما هم قصد دارید تا از اطلاعات خود محافظت کنید و بیشترین حد امنیت را تجربه کنید، پیشنهاد می‌شود از این قابلیت استفاده کنید.

برای فعال‌کردن این ویژگی، می‌توانید از طریق صفحه تنظیمات اکانت گوگل اقدام کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bgr.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر