گوگل لنز با قابلیت‌های جذابی آپدیت شد

IMG_20200509_222846.jpg

گوگل لنز اخیرا آپدیت شده و قابلیت‌های جدیدی همچون تلفظ واژه‌های ‌ترجمه‌شده دریافت کرده است.

حتما ابزار گوگل لنز (Google Lenz) را می‌شناسید، ابزاری کاربردی که با استفاده از تصویر، درباره اشیا جستجو می‌کند. به لطف این ابزار می‌توانید هر شیی که اطرافتان است را جستجو کرده و اطلاعات مربوط به آن از جمله نامش را پیدا کنید. برای نمونه می‌توانیم نام و اطلاعات مربوط به گیاهان را مثال بزنیم.
حالا این ابزار کاربردی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذابی آپدیت شده است. درواقع به واسطه این آپدیت به سادگی می‌توانید متن‌های نوشته شده روی هر چیزی را در گوگل لنز داشته باشید. برای این کار کافی است از طریق گوگل لنز از صفحه کاغذ، کارتون و... عکس بگیرید. حالا می‌توانید متن روی کاغذ را به گوشی با کامپیوتر منتقل کنید. اگر حساب کاربری گوگل کروم هم داشته باشید، می‌توانید از گزینه copy to computer هم استفاده کنید.

البته باید بگوییم که پیشتر گوگل لنز امکان ترجمه کلمات را با عکس برداری از متن فراهم کرده بود اما به لطف این به روز رسانی اخیر، در تلفظ واژه ترجمه شده هم به شما کمک خواهد شد. برای اینکه بتوانید تلفظ لغت و یا جمله ترجمه شده را بشنوید، کافی است روی گزینه Listen ضربه بزنید.
از سوی دیگر اگر منظور یک واژه را در متن ترجمه شده نمی‌دانید، کافی است روی آن واژه در گوگل لنز ضربه بزنید تا اطلاعات کاملی درباره آن را ببینید.

در آخر باید بگوییم که قابلیت Listen هم‌اکنون در نسخه‌ی اندروید گوگل لنز در دسترس است و به‌زودی به نسخه‌ی iOS هم اضافه می‌شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر