گوگل ادعای ترامپ در خصوص توسعه سایت تشخیص کرونا را تکذیب کرد

ترامپ و گوگل

دونالد ترامپ همزمان با اعلام وضعیت قرمز در آمریکا، از توسعه یک وب سایت تشخیص کرونا توسط گوگل خبر داد اما گوگل این ادعا را تکذیب کرده است.

همانطور که می‌دانید کرونا این روزها به بزرگ‌ترین مسئله و بحران جهانی تبدیل شده است و در سراسر دنیا تلاش‌هایی صورت گرفته تا هم در رابطه با این ویروس به مردم اطلاع رسانی شده و هم به هر طریقی کمکی انجام شود. به عنوان یک نمونه بومی، مسیریاب بلد بیمارستان‌هایی که مرکز نگهداری بیماران کرونا است را نمایش می‌دهد.

این ویروس که حالا پایش به آمریکا هم باز شده است، باعث شده تا دونالد ترامپ وضعیت ایالات متحده آمریکا را قرمز اعلام کند. وی همچنین از راه اندازی یک وب سایت برای ویروس کرونا و شناسایی مراکز تست و چگونگی انجام آزمایش کرونا توسط گوگل خبر داده بود. حالا اما این خبر از سمت گوگل رد شده است.

درواقع این طور به نظر می‌رسد که گوگل قصد ندارد در این خصوص با دولت آمریکا همکاری کند و در عوض زیرمجموعه‌های آلفابت مشغول طراحی وب سایتی در این خصوص و البته در ابعادی به مراتب کوچک‌تر هستند. درواقع گفته می‌شود که وب سایتی که آلفابت مشغول به توسعه آن است، تنها می‌تواند مردم منطقه خلیج سان فرانسیسکو را پوشش داده و آن‌ها را برای دسترسی به مراکز تست کرونا راهنمایی کند.

ماجرا از این قرار است که دونالد ترامپ در بیانیه‌ی مطبوعاتی که در زمان اعلام وضع اضطراری داشت، در خصوص توسعه این وب سایت چنین توضیح داده بود:

گوگل با سرعت در حال توسعه یک وب سایت برای نمایش مکان‌های انجام تست کرونا در نزدیکی افراد و همچنین لزوم انجام آزمایش است. ما محل‌های بسیار زیادی برای انجام تست کرونا داریم و این کشور و بخش زیادی از جهان را تحت پوشش قرار می‌دهیم. در حال حاضر در رابطه با جهان صحبت نمی‌کنیم اما کشور خود را با قدرت پوشش خواهیم داد. در حال حاضر حدود 1700 مهندس در گوگل، روی توسعه این وب سایت کار می‌کنند و پیشرفت‌های زیادی هم در این حوزه صورت گرفته است.

-

این در حالی است که تنها یک ساعت بعد از این کنفرانس و صحبت‌های ترامپ، در حساب توییتر گوگل بیانیه‌ای از سمت Verily که یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت است، منتشر شد که نشان می‌داد Verily مشغول به توسعه چنین ابزاری است:

ما در حال توسعه ابزاری برای کمک به تریاژ افراد برای انجام تست کووید-19 هستیم. ما در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و با هدف راه‌اندازی گسترده‌تر، به دنبال آزمایش این ابزار در منطقه خلیج سان فرانسیسکو است. Verily قدردان حمایت مقامات دولتی، شرکای صنعتی و مهندسین گوگل که به صورت داوطلبانه در این پروژه حضور دارند، است.

-

بنا به توضیحات مدیر ارتباطات Verily، این وب سایت ابتدا در دسترس کارمندان و مسئولان مراقبت‌های بهداشتی قرار خواهد گرفت و مردم عادی به آن دسترسی نخواهند داشت. البته باید بگوییم که کاربران خواهند توانست از این وب سایت بازدید کنند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

arman

یک‌شنبه, 25 اسفند 1398

این مقاله با وجود درستی این ایدیولوژی شما رو القا نمیکنه که ترامپ دروغگو هست بلکه اینو میرسونه که بزرگترین دموکراسی جایی هست که افراد و شرکتها میتونن از جکومت بزرگتر بشن و نظرات مخالفشون رو بگن و رهبرانشون هم چون کشورشون رو به بزرگترین مصرف کننده مواد در دنیا تبدیل نکردن توهم توطئه و سواستفاده دشمن رو ندارن و همچنین سازمانهای اطلاعاتیشن به مردمشون به چشم قلک نگاه نمیکنن! هر چند از فیس ایت بعیده نظر رو تایید کنه... ولی گفتم بدونید که خیلی حال بهم زنه اینحد فکوس رو پیشرفته ترین کشور جهان وقتی خودمون این وضع اسف بارو داریم...

پاسخ

ثبت نظر