آیفون ۱۴ با نمایشگر حفره‌دار شاید در سال ۲۰۲۲ عرضه شود

Apple.jpg

آخرین نسخه خبرنامه Power On از مارگ گورمن در بلومبرگ منتر شد و انتظارات خود را برای محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۲، از جمله سری آیفون ۱۴، مک‌بوک ایر بازطراحی شده با تراشه‌ی M2، آیپد پرو با شارژ بی‌سیم و غیره را مطرح کرده است. گورمن را دیگر همه می‌شناسند چرا که یکی از تحلیلگران و افشاگران به‎نام حوزه تکنولوژی است. او معتقد است که برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ که اواخر امسال عرضه می‌شوند، همان‌ طور که از منابع دیگر مانند «مینگ چی کو» تحلیلگر معروف اپل شنیده‌ایم، طراحی مبتنی بر حفره‌ی نمایشگر دارند.

طراحی گوشی‌ها مبتنی بر دوربین سلفی پانچ شده در نمایشگر، مانند گوشی‌های فعلی سامسونگ خواهد بود و به صفحه‌نمایشی اشاره دارد که تنها یک حفره‌ی دایره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی در قسمت بالایی دارد. با این زبان طراحی دیگر خبری از ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر آیفون نخواهد بود. به گفته‌ی گورمن، اپل در حال برنامه‌ریزی یک مک‌بوک ایر بازطراحی شده با تراشه‌ی جدید M2 است که به طور جزئی عملکردی سریع‌تر از تراشه‌ی M1 خواهد داشت.

سال ۲۰۲۲ باید سالی باشد که اپل انتقال خود را از پردازنده‌های اینتل به تراشه‌های طراحی شده سفارشی خود در مک‌ها تکمیل می‌کند. زیرا هنگامی که اپل برای اولین بار برنامه‌های خود را در ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ماه ۱۳۹۹) اعلام کرد، گفت که تکمیل این تغییر حدود دو سال طول خواهد کشید.

IMG_03012022_100521_822_x_522_pixel.jpg
-

قبل از این که گزارش بلومبرگ منتشر شود یکی از نشریه‌های کره‌ای با نام The Elec مدعی شده بود که آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس به جای بریدگی، طراحی مبتنی بر حفره‌ی صفحه‌نمایش دارند. مینگ چی کو نیز در همین رابطه گفته که که مدل‌های آیفون ۱۴ از طراحی مبتنی بر حفره‌‌ِ نمایشگر بهره می‌برند.

اپل در آیفون ایکس بود که برای اولین بار بریدگی نمایشگر را به رخ کشید و از آن پس دیگر از این روند استفاده می‌کند. این زبان طراحی به حدی تکراری شده که صدای کاربران با رونمایی از آیفون 13 درآمد که چرا تمامی دستگاه‌ها شبیه به یکدیگر هستند. این بریدگی آرایه‌ی دوربین TrueDepth را در خود جای داده که شامل یک دوربین مادون قرمز، یک چراغ نورافکن، یک دوربین جلو و یک پروژکتور نقطه‌ای است. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس اپل به ارائه‌ی بریدگی نمایشگر ادامه خواهند داد، اما مدل‌های پرو این سری با یک حفره‌‌ی به شکل دایره‌ای جدید برای میزبانی از حسگرهای دوربین سلفی عرضه خواهند شد. برخی شایعات ادعا می‌کنند که این شرکت ممکن است یک معماری مبتنی بر لیزر برای فیس آیدی اتخاذ کند، در حالی که شایعه‌های دیگر حاکی از طراحی لنز unibody هستند که به غول فناوری آمریکایی کمک می‌کند اندازه‌ی ماژول دوربین جلو را کاهش دهد.

IMG_03012022_100511_822_x_522_pixel.jpg
-

طبق گفته‌ی، اپل همچنین قصد دارد در سال ۲۰۲۲ یک آیفون SE جدید با ۵G، یک آیپد پرو با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، یک نسخه‌ی جان سخت از اپل واچ و نمونه‌های دیگر را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. باید صبر کرد و دید که در روز‌های آینده چه اخبار دیگری در این خصوص منتشر می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر