آیفون ۱۴ مکس ۶٫۷ اینچی جایگزین آیفون مینی خواهد شد

Untitled-1.jpg

سال گذشته کمپانی اپل با عرضه آیفون 12 مینی فرو خوبی تجربه نکرد، اما در مقابل آیفون 12 پرو مکس بسیار مورد توجه قرار گرفت. از همین رو بسیاری از آمار و ارقام ابتدای سال میلادی نشان می‌داد که بزرگ‌ترین و گران‌ترین آیفون اپل به طور قطع از کوچک‌ترین (و ارزان‌ترین) آیفون این شرکت فروش بیشتری داشته است.

شایعاتی نیز همان زمان مطرح شد که سری 13 آیفون دیگر با نسخه مینی عرضه نخواهد شد اما این شرکت تصمیم گرفته در سری آیفون ۱۴ مدل مینی خود را با یک مدل بزرگ‌تر جایگزین کند. یک مدل بزرگ‌تر با قیمت کمتر باید فروش خوبی داشته باشد، حتی اگر سخت افزار دوربین آیفون پرو مکس را از دست بدهد.

آیفون 14 مکس که قرار است جایگزین عضو کوچک این خانواده شود، باید دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مشابه مدل آیفون پرو مکس باشد یا اینکه نمایشگر ۶.۱ اینچی باشد اما با مشخصات فنی آیفون 14 عرضه شود. گفته می‌شود که هر دو دستگاه از پنل یکسانی استفاده خواهند کرد، چرا که انتظار می‌رود که اپل از پنل های ۱۲۰ هرتزی LTPO OLED در چهار مدل آیفون خود استفاده کند.

IMG_29092021_202609_822_x_522_pixel.jpg
-

پایان آیفون مینی؟

به عنوان دستگاهی که چندین سال در بازار بوده و کاربران خاص خودش را دارد، به نظر می‌رسد که پایان آیفون‌های زیر 6 اینچ نباشد. گفته می‌شود که آیفون SE جدیدی پا به بازار خواهد گذاشت که ابعادی مشابه نسخه 2020 خود دارد. اگر شرکت اپل حاشیه‌های این نمایشگر را مقداری کم کرده و از صفحه‌نمایش بزرگ‌تری استفاده کند، آیفون SE جدید می تواند عیب بزرگ آیفون مینی که همان کوچکی نمایشگر است را حل کند. احتمالاً این مدل آیفون از جدیدترین چیپست یا بهترین دوربین‌ها استفاده نخواهد کرد، اما قیمت ارزان‌تر می تواند فروش گوشی‌های با ابعاد کوچک را بهبود ببخشد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که سری آیفون 14 چگونه راهی بازار خواهد شد؛ بدون شک هر چه که به زمان رونمایی و که تقریبا یک سال دیگر است، نزدیک شویم اخبار دقیق‌تری منتشر خواهد شد. البته براساس رندرهایی که تا به الان منتشر شده است سری آیفون 14 طراحی نسبتا بزرگی خواهند داشت. انتظار می‌رود که اپل حسگر اثر انگشت (احتمالاً در قسمت کناری و روی دکمه پاور) و حفره‌ی نمایشگر دوربین سلفی را جایگزین ناچ نمایشگر کند. البته، رندرهای سری ۷ اپل واچ با با محصول واقعی مطابقت نداشت. بنابراین بهتر است کمی احتمال دهیم که آیفون ۱۴ هم مانند رندرهایش نباشد. به خصوص که اساساً یک سال کامل تا عرضه آیفون ۱۴ فاصله داریم و قطعا در طی این مدت اخبار و تصاویر احتمالی بیشتری از سری آیفون‌های ۱۴ منتشر خواهد شد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر