آنر از خانواده آنر پلی 4 رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

موبایل آنر پلی 4 پرو 5G با پردازنده کرین 990 و 8 گیگابایت رم در مدل ویژه‌ای که با حسگر فروسرخ برای ثبت دمای بدن استفاده شده رونمایی شده است.

هواوی مدت‌ها پیش زیر برند خود را با نام آنر ثبت کرده، این شرکت نیز محصولات مختلف و باکیفیتی به بازار عرضه کرده است که یکی از محصولات موفق موبایل آنر پلی بوده است. این شرکت تمام سعی خود را کرده تا در سری آنر پلی محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه کند، در واقع می‌توان گفت این سری موبایل قابلیتشان خیلی بیشتر از مبلغی است که پرداخت می‌کنیم.

هفته‌ها پیش آنر اعلام کرده بود که قصد دارد موبایل‌هایی به خانواده پلی اضافه کند، در همان موقع در شایعات خواندیم که این گوشی‎‌ها مجهز به حسگر فروسرخ هستند تا بتوانند دمای بدن انسان را اندازه‌گیری کنند. بالاخره امروز آنر پلی 4 و آنر پلی 4 پرو رونمایی شدند.هر دو این دستگاه‌ها فعلا برای بازار چین معرفی شدند و در مدل ویژه‌ای از گوشی‌های آنر 4 پرو از حسگر فروسرخ استفاده شده است.

16271f3b-4274-43a2-968d-cc2d08c986ee.webp
-

این دو دستگاه در قالب یک خانواده دو عضوی معرفی شدند، اما با تفاوت‌های بسیاری وارد بازار می‌شوند. هر دو این دو دستگاه از تکنولوژی 5G استفاده می‌کنند. در مدل آنر پلی 4 از تراشه دایمنسیتی 800 مدیاتک استفاده شده که از هشت هسته این پردازنده تشکیل شده که 4 هسته از نوع کورتکس A76 است و چهار هسته دیگر کورتکس A55 هستند. این تراشه بر اساس گفته‌های شرکت مدیاتک با تکیه بر لیتوگرافی هفت نانومتری تولید شده است.

با وجود رونمایی آنر از موبایل آنر پلی 4 اطلاعات کاملی از این دستگاه منتشر نشده. برای مثال هنوز مشخص نیست که صفحه نمایش این دستگاه بر اساس شایعات 6.81 اینچی است یا که خیر. اما به نظر می‌رسد که این گوشی از نمایشگر فول اچ‌دی بهره ببرد و نسبت تصویر 20:9 باشد.

نکته ریز این دستگاه این است که آنر پلی ۴ از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند و کاربران می‌تونند حافظه داخلی خود را ارتقا دهند اما هنوز مشخص نیست که چه مقدار حافظه داخلی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی این دستگاه با لنز مجهز به دیافراگم f/1.89 است و دوربینی ثانویه با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض دارای دیافراگم f/2.2 است.

1e759758-6afe-4d87-9eea-b893f2f3f5e0.webp
-

در پنل جلویی این دستگاه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است، همچنین از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به بلوتوث ۵/۱ و وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac اشاره کرد. این دستگاه انرژی خود را از باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که از فناوری شارژ سریع ۲۲/۵ وات استفاده شده است.

به سراغ نسخه دوم این خانواده می‌رویم، که قدرتمند‌تر نسبت به نسخه قبلی است. در آنر پلی 4 پرو از پردازنده 990 کرین استفاده شده است که از لحاظ پردازش قدرت بیشتری دارد چراکه پرچمدار پردازنده‌های هواوی محسوب می‌شود، که از دو هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲/۸۶ گیگاهرتز، دو هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲/۰۹ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس ۱/۸۶ گیگاهرتز استفاده شده و بر پایه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری توسعه داده شده است.

در پشت این دستگاه شاهد دوربین دوگانه 40 مگاپیکسلی هستیم که لنزی با دیافراگم f/1.8 جای گرفته است و دوربین دوم گوشی حسگر ۸ مگاپیکسلی دارد، از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) استفاده می‌کند و از لنزی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد. دوربین ثانویه‌ی دستگاه می‌تواند تا سه‌برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال ارائه دهد.

b1d0dd6f-40e8-4609-ae8f-854aae3aa852.webp
-

قیمت رسمی آنر پلی 4 تقریبا 253 دلار است که برای کانفیگ 6 گیگ رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده و 281 دلار هزینه کانفیگ دلار هزینه برمیدارد و کانفیگ مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. آنر پلی 4 پرو نیز با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قیمتی نزدیک به 408 دلار دارد.

آنر قصد دارد مدل مجهز به حسگر فروسرخ آنر پلی ۴ پرو را با قیمت ۲٬۹۹۹ یوآن (تقریبا ۴۲۲ دلار) عرضه کند. درحال‌حاضر اطلاعاتی درمورد عرضه‌ی جهانی این گوشی‌ها نداریم. بااین‌حال اگر آنر پلی ۴ و آنر پلی ۴ پرو به بازارهای بین‌المللی راه یابند، قطعا به‌جای خدمات موبایلی گوگل دارای خدمات موبایلی هواوی خواهند بود. دو گوشی جدید آنر به‌هنگام عرضه‌ به‌بازار از رابط کاربری MagicUI 3.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده خواهند کرد. آنر پلی ۴ و ۴ پرو در رنگ‌های مشکی، آبی و آبی روشن عرضه می‌شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: xda-developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر