چند درصد از کاربران iOS 14.5 اجازه‌ی جمع آوری و ردیابی داده‌هایشان را می‌دهند؟

app-tracking.jpg

سیستم عامل iOS 14.5 با قابلیت App Tracking معرفی شد که این قابلیت به صورت واضح ردیابی شدن داده‌های کاربران توسط هر برنامه را مشخص می‌کند. جالب اینجاست که اشاره کنیم از بین تمامی کاربران iOS 14.5 در سراسر دنیا، تنها 12 درصد از کاربران اجازه‌ی ردیابی داده‌هایشان را می‌دهند.

به تازگی و با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید iOS، قابلیت anti-app-Tracking (همچنین نام App Tracking Transparency هم روی این قابلیت گذاشته شده است) ارائه شد؛ قابلیتی که بدون شک بیشترین تأثیر را روی تبلیغات هدفمند خواهد داشت. در این بین می‌توانیم به متضرر شدن کمپانی‌هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام اشاره کنیم که بیشترین درآمدشان را از طریق همین تبلیغات هدفمند بدست می‌آورند.

درواقع به واسطه‌ی این قابلیت، اپلیکیشن‌های مختلف قبل از جمع آوری اطلاعات کاربران، باید این موضوع را به صورت واضح و از طریق یک نوتیفیکیشن به اطلاع کاربر برساندد و کاربر هم در پذیرش و عدم پذیرش آن کاملاً آزاد است.

حالا گزارشی از سمت موسسه‌ی پژوهشی Flurry Analytics منتشر شده است که میزان استقبال کاربران از این قابلیت جدید iOS 14.5 را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، در سراسر جهان تنها 12 درصد از کاربران آیفون، پس از نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به هر برنامه، اجازه‌ی جمع آوری و پایش داده‌ها و اطلاعاتشان را برای برنامه صادر کرده‌اند. جالب اینجاست که این آمار در ایالات متحده، تنها 4 درصد است.

درصد افراد در سراسر جهان که app Tracking در ios 14.5 را پذیرفته‌اند.jpg
درصد افراد در سراسر جهان که app Tracking در ios 14.5 را پذیرفته‌اند -به صورت روزانه -

این موسسه همچنین اعلام کرده است که از تمامی کاربران iOS 14.5 در سراسر جهان، حدود 5 درصد از افراد، پس از نمایش نوتیفیکیشن، دسترسی برنامه‌ها را روی حالت Restricted قرار داده‌اند. البته این آمار در ایالات متحده‌ی آمریکا 3 درصد است.

درصد افرادی که از طریق قابلیت app tracking دسترسی و ردیابی داده‌ها را محدود می‌کنند - به صورت روزانه در سراسر جهان.jpg
درصد افرادی که از طریق قابلیت app tracking دسترسی و ردیابی داده‌ها را محدود می‌کنند - به صورت روزانه در سراسر جهان -

نظر شما درباره‌ی این قابلیت چیست؟ شما در این خصوص چه تصمیمی را اتخاذ خواهید کرد؟

اخبار مرتبط:

اگر قوانین جدید واتساپ را نپذیرید به زودی دسترسی‌هایتان محدود می‌شود

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر