پلن B هواوی؛ هواوی با الگوبرداری از گوگل وارد حوزه نرم افزار می‌شود

هواوی.jpg

شرایط هواوی با توجه به تحریم‌های شدید آمریکا کاملاً تغییر کرده و دشوار شده است به طوری که در حوزه سخت افزار، این شرکت به شدت متضرر شده است. از این رو هواوی در نظر دارد که با ورود به حوزه‌ی نرم افزار، این ضرر را جبران کند.

هواوی روزی یکی از قدرتمند‌ترین و برترین سازندگان گوشی هوشمند در سراسر جهان بود اما حالا و به دلیل تحریم‌های سنگین آمریکا، این کمپانی حتی در بین 5 شرکت برتر و پرفروش در این زمینه هم قرار ندارد. گذشته از این، بسیاری از کشورها به واسطه‌ی همین تحریم‌ها امکان خریداری تجهیزات مخابراتی هواوی را هم ندارند. هواوی اما هنوز هم تسلیمِ این شرایط دشوار نشده است و عملاً پلن B خود را که بسیار جذاب است را به راه انداخته است. درواقع به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد با الگو گیری از گوگل، در زمینه‌ی نرم افزار، کلود و ماشین هم فعالیت داشته باشد.

اگرچه هواوی در زمینه‌ی نرم افزار تجربیاتی دارد اما بیش از هر چیزی این کمپانی در زمینه‌ی سخت افزار شناخته شده است. این کمپانی ید طولایی در زمینه‌ی طراحی و تولید تجهیزات شبکه هم برای کاربران هم برای اپراتورها داشته است. از آنجایی که به واسطه‌ی تحریم‌های آمریکا بخش سخت افزاری هواوی با ضرر زیادی مواجه شده است، این کمپانی تصمیم گرفته است تا در عوض به سراغ فعالیت در حوزه‌ی نرم افزاری برود.

البته باید بگوییم که هواوی مدتی است که در حال توسعه‌ی سیستم عامل هارمونی است که در ابتدا برای تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های IOT عرضه شده بود. اولین باری که این سیستم عامل برای موبایل عرضه شد، در اصل شبیه به اندروید به نظر می‌رسید اما هدف هواوی این است که یک پلتفرم کاملاً جدید و مستقل برای گوشی‌های هوشمند روی کار بیاورد.

حالا هم هواوی برنامه دارد تا وارد حوزه‌ی محاسبات ابری (Cloud computing) و ماشین‌های هوشمند شود، دو زمینه‌ای که در حال حاضر گوگل در آن‌ها عرض اندام می‌کند.

بدون شک اجرای این تصمیم اصلاً برای هواوی ساده نخواهد بود زیرا این کمپانی برای موفق شدن در این زمینه، باید با رقبای قدرتمندی رقابت کند. حتی اگر گوگل را هم در این رقابت در نظر نگیریم، هواوی باید بتواند با علی بابا، پادشاه محاسبات ابری چین و Baidu، لیدر تکنولوژی اتومبیل در چین رقابت کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: slashgear


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

SHAHYAD

چهارشنبه, 08 اردیبهشت 1400

هواوی موفق میشه

پاسخ

ali

چهارشنبه, 08 اردیبهشت 1400

هواووی با این کارها در گودال عمیقتری فرو میره چون موضوع اصلا نرم افزار نیست که بتواند یا نه امروزه مهمترین مسله پلتفرم نرم افزاری هماهنگ هست کدام برنامه نویس با شعوری وقت خودش را برای یک شرکت تحریم شده میگذارد؟ شما نیازمند برنامه تعداد زیادی برنامه نویس هستید نه پلتفرم ابداع شده مثلا در سامسونگ ببینید چگونه غول اندروید سبز گوگل سیستم عامل تایزن را به نابودی کشانده چون هیچ برنامه نویس باشعوری وقت نمیگذارد برای چند گوشی و تلوزیون محدود این عمل مانند اینست سامسونگ یک پورت یواس بی جدید ابداع کند که سرعتی ده برابر پورت فعلی داشته باشد ولی اندازه و شکل ان به یواس بی سایر دستگاهها سازگار نباشد و قابل استفاده با محصولات خود سامسونگ باشد حالا ایا شما حاضر به خرید چنین محصول خوبی هستید؟بنظرم هرگز کسی سمت چنین کاری نمیرود مگر موارد محدود خاصی هواووی باید از برند خودش دست بکشد و قطعات را برای سایر تولیدکنندگان اماده کند مثلا برای شیاومی یا اوپو یا سایر برندها والا ورشکست خواهد شد و نابود میشود

پاسخ

ثبت نظر