پرچمدارهای هواوی سال آینده میلادی با «لنز مایع» از راه می‌رسند

Untitled-1.jpg

کمپانی چینی هواوی هرساله پرچمداران قدرت‌مندی را به بازار معرفی می‌کند، این پرچمداران نیز از بهترین دوربین‌های دنیای موبایل بهره‌ می‌برند، اما حالا به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی چینی می‌خواهد از یک تغییر بزرگ در این زمینه استفاده کند و از فناوری لنز مایع در دوربین نسل آینده پرچمدارهایش استفاده کند.

براساس گزارشات جدید گفته می‌شود که هواوی توانسته است آزمایشات موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارد. بنابه این اطلاعات انتظار می‌رود که این لنز در زمینه تثبیت تصاویر و همچنین زمان فوکوس عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به جای گذارد. ظاهرا این دوربین فقط به چند میلی‌ثانیه زمان احتیاج دارد تا بتواند فوکوس کند که تفاوت چندانی با زمان فوکوس چشم انسان ندارد.

اطلاعاتی که در رابطه با این دوربین فاش شده است حکایت از این دارد که این فناوری در ابتدا برای لنزهای تله فوتو استفاده می‌شود چرا که بجای حرکت دادن لنزها، شکل مایع از طریق ولتاژ متغیر، تغییر می‌کند و نور را متمرکز می‌کند. حتی گفته می‌شود که این لنز مایع دوام بسیار بالاتری نسبت به لنزهای استاندارد دارد و در مقابل هرگونه شوک عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

بنا بر شایعات احتمال این وجود دارد که در کنار لنز مایع هواوی از سنسور IMX782 سونی نیز استفاده شود، البته باید بگوییم که این سنسور هنوز از سوی خود کمپانی سونی معرفی نشده است. این سنسور قرار است به عنوان دوربین تله‌فوتو در پرچمداران بعدی هواوی نقش خود را نشان دهد.

huawei.webp
-

در ماه آوریل سال جاری میلادی بود که کمپانی هواوی توانست پتنت فناوری لنز مایع را برای استفاده در ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند به ثبت رساند. این پتنت در دسامبر ۲۰۱۹ ارسال شده بود و تقریبا ۴ ماه پس از آن، مورد تایید قرار گرفت. این ماژول با حرکت دادن یک موتور، محل نگهداری دوربین و سخت افزار الکترونیکی تغییر می‌دهد، تا لنز مایع نیز به حرکت در آید.

هواوی هدف خود را از بکارگیری این لنز مایع و کاهش سرعت فوکوس خودکار بیان کرده است. این سنسور می‌تواند به صورت لحظه‌ای روی سوژه قفل باشد و در چندین میلی‌ثانیه فوکوس کند تا بتواند سوژه‌های متحرک را دنبال کرد. براساس گفته‌های افراد زیادی انتظار می‌رود که به شکل چشمگیری شاهد عملکرد بسیار خوبی در بخش دوربین گوشی‌های هوشمند باشیم که لنز مایع این فرایند را انجام خواهد داد.

احتمالا برای اولین بار بر روی هواوی P50 شاهد این فناوری باشیم. به تازگی اولین رندر هواوی P50 پرو منتشر شده است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر