هواوی مدعیست که با وجود تحریم‌های جدید، به آپدیت اندروید گوشی‌های خود ادامه می‌دهد

هواوی.jpg

مجوزهای آمریکا برای هواوی برای دریافت آپدیت نرم افزاری گوشی‌های سابق این کمپانی، دیگر تمدید نشده است. همین موضوع نگرانی‌هایی را برای کاربران ایجاد کرده اما هواوی مدعی است که هنوز هم برای این گوشی‌ها، اندروید را آپدیت خواهد کرد.

اگر شما هم جز دارندگان گوشی‌های هواوی هستید، احتمالا درگیری‌های تجاری بین چین و آمریکا که گریبان گیر هواوی شده است، شما را هم نگران کرده است. درواقع مدتی است که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی در جریان است اما آمریکا چند بار مجوزی را برای این کمپانی چینی صادر کرد که به واسطه این مجوز، گوشی‌های سابق هواوی که قبل از این تحریم راهی بازار شده بودند، همچنان بدون مشکل امکان دریافت آپدیت را داشتند.

حالا اما دولت آمریکا دیگر این مجوز را تایید نکرده است و همین ماجرا هم باعث شده است تا وضعیت دریافت آپدیت‌ها در گوشی‌های هواوی، به مسئله‌ای ابهام آمیز تبدیل شود.

در این بین اما بخش موبایل هواوی به صورت غیر رسمی اعلام کرده است که برای این گوشی‌ها آپدیت‌های نرم افزاری ارائه خواهد شد اما گوگل در این خصوص صحبتی نکرده است.

در بخش دیگری، هواوی توضیح داده است که تحریم‌های جدید آمریکا، هیچ تاثیری روی موبایل‌های موجود این کمپانی نخواهد داشت و همچنان این گوشی‌ها از به روز رسانی‌های امنیتی و نرم افزاری بهره خواهند برد. البته ممکن است این آپدیت‌ها به پروژه متن باز اندروید مربوط شود؛ چیزی که هواوی از نظر قانونی منعی برای استفاده از آن ندارد.

گذشته از آپدیت نرم افزاری و امنیتی، موضوع دیگر خود سرویس‌های گوگل و گوگل پلس است. درواقع هنوز مشخص نیست که آیا این نرم افزارها هم آپدیتی دریافت خواهند کرد یا خیر؟

به هر ترتیب برای اطلاع دقیق از این موضوع باید منتظر اظهارنظر گوگل در این خصوص باشیم. اما چیزی که مشخص است این است که حلقه‌ی فشارهای آمریکا بر دور هواوی، بیشتر از همیشه تنگ شده است.

اخبار مرتبط:

کوالکام همچنان در تلاش برای فروش پردازنده اسنپدراگون به هواوی است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: slashgear


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

DMOVIE

پنج‌شنبه, 30 مرداد 1399

بازم جای شکرش باقیه همین تحریم ها باعث شد که بعد ازدوسال بلخره یه ابدیت واسه پی10 لایت بیاد همین دیروز ابدیت شد

پاسخ

mnff

شنبه, 01 شهریور 1399

اندروید یه پروژه متن باز هست و به امریکا و گوگل ربطی نداره
فقط برنامه گوگل پلی و برنامه های گوگلی پیش فرض نصب نیست و اونا رو اگه نیاز داشتی میتونی نصب کنی!

پاسخ

Mjjcf

جمعه, 10 بهمن 1399

چی جوری میتونی نصب کنی

ثبت نظر