متا در گزارش مالی فصل سوم 2022، از ضرر 3.7 میلیارد دلاری متاورس خبر داد

meta.JPG

تقریبا یک سال از زمان ری‌برند بزرگ فیسبوک و تغییر نام آن به متا می‌گذرد. در آن زمان مارک زاکربرگ با اشاره به برنامه‌های جاه‌طلبانه خود برای متاورس از این تغییر نام خبر داد، اما اکنون این شرکت در آخرین گزارش مالی خود فاش کرد که Reality Labs، واحدی که بر پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شرکت نظارت دارد، بیشتر از هر زمانی در حال ضرر کردن است.

طبق گزارش مالی متا، Reality Labs در سه ماهه سوم سال 2022، 3.7 میلیارد دلار ضرر کرده است. این واحد سال گذشته ضرر 2.6 میلیارد دلاری و سه ماهه گذشته ضرر 2.8 میلیارد دلاری را گزارش کرده بود و تاکنون، در سال 2022، بیش از 9 میلیارد دلار ضرر کرده است.

علاوه بر این، «دیو ونر»، مدیر امور مالی شرکت، در جریان این جلسه گفت که بعید به نظر می‌رسد که این روند به این زودی‌ها معکوس شود:

«ما پیش‌بینی می‌کنیم که زیان‌های عملیاتی Reality Labs در سال 2023 نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته باشد.»

در همین حال، این شرکت همچنین تایید کرد که انتظار می‌رود «نسل بعدی هدست Quest مصرف‌کننده» آن‌ها در اواخر سال آینده معرفی شود که طبق گزارش‌ها، Meta Quest 3 خواهد بود.

درآمد و سود کلی شرکت متا

photo_2022-10-27_10-33-08.jpg
-

به گفته زاکربرگ، شرکت متا در سه ماهه گذشته به درآمد 28 میلیارد دلاری دست یافته که مطابق با انتظارات تحلیلگران بوده است. او با بیان این موضوع که «هنوز با درآمد مورد انتظار فاصله زیادی دارند» هشدار داد که درآمد شرکت ممکن است «با چالش‌های کوتاه مدت» مواجه شود. زاکربرگ همچنین تایید کرد که متا به کاهش استخدام‌ها ادامه می‌دهد. همچنین سود این شرکت تنها 4.395 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 9.194 میلیارد دلار کاهش یافته است.

در نهایت، برنامه‌های متا به رشد خود ادامه داده است و زاکربرگ نقطه عطف جدیدی را برای اینستاگرام و واتس‌اپ گزارش کرد. به گفته او، اینستاگرام 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه و واتس‌اپ 2 میلیارد کاربر فعال روزانه دارد.

او همچنین در مورد تمایل خود برای تغییر خدمات شرکت به سمت رویکردی صحبت کرد که در آن فیدهای کاربران بیشتر توسط موارد پیشنهادی هدایت می‌شوند که به گفته او می‌تواند به آن‌ها در رقابت بهتر با تیک‌تاک کمک کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر