درآمد 1 میلیارد دلاری ولو از طریق کیس‌های بازی Counter-Strike

Counter-Strike-cases.jpg

براساس گزارش منتشر شده، شرکت Valve در سال 2023 حدود 1 میلیارد دلار از باز کردن کیس‌های بازی Counter-Strike کسب کرده است.

عنوان Counter-Strike 2 در پایان سال میلادی و در تاریخ 6 دی (27 سپتامبر 2023)، به عنوان جایگزین یکی از بهترین بازی‌های Valve یعنی Counter-Strike: Global Offensive به بازار آمد و از زمان راه‌اندازی، به عنوان یکی از برترین بازی‌ها در لیست Steam باقی ماند و در حال حاضر نیز، در بین 5 بازی برتر، با بیشترین تعداد بازیکن قرار گرفته است. جایگزینی CS2 به جای CSGO، باعث افزایش محبوبیت و ورود موج تازه‌ای از بازیکنان و استریمرها به بازی شده است تا شانس خود را با خرید و باز کردن کیس‌های بازی امتحان کنند.

به دلیل اینکه تعدای از اسکین‌ها و کیس‌های بازی به قیمت‌ هزاران و حتی میلیون‌ها دلار فروخته می‌شوند، به یکی از پراستقبال‌ترین اقلام بازی تبدیل شده‌اند. یکی از این اقلام، یک اسکین تفنگ AK-47 با نام Blue Gem بود که پس از 10 سال کشف شد و اکنون ارزشی حدود 1 میلیون دلار دارد.

CS2-Case-Tracker-Year-In-Review-2023-case-openings-revenue.jpg
-

بنابر گزارش سالانه منتشر شده Case Tracker، شرکت Valve حدود 1 میلیارد دلار از باز کردن کیس‌ها در بازی CS به دست آورده است. Valve ادعا کرده است که درآمد تقریبی حاصل شده از کیس‌های CS در سال 2023 حدود 980 میلیون دلار بوده است.

اعداد بسیار بالای گزارش شده نشان می‌دهد که بیش از 400 میلیون کیس، باز شده و تقریباً 360 میلیون کلید خریداری و مصرف شده است. همچنین گفته شده است که قیمت کیس‌ها در سال 2023 به میزان 178٪ افزایش یافته و به افزایش درآمد کمک کرده است.

به گفته Case Tracker، خبر انتشار بازی Counter-Strike 2 در تاریخ 2 فروردین (22 مارس) منجر به افزایش قابل توجهی در تعداد کیس‌های باز شده در این ماه شده است، البته اعداد منتشر شده تقریبی هستند و براساس تعداد کیس‌های باز شده بازیکنان تخمین زده شده‌اند؛ بنابراین صحت کامل این اعداد، کاملا مشخص نیست و به عوامل دیگری مانند استفاده از ترید و معامله‌های خصوصی توجه‌ای نشده است. اگر این اطلاعات ثبت شوند، میزان اعداد گزارش شده برای درآمد Valve از کیس‌ها را به بیش از 1 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

ظرفداران CS2 امیدوارند که بخشی از این درآمد بر روی بازی سرمایه‌گذاری شود و امکانات جدید در اختیار پلیرها قرار دهد تا تجربه بازی را برای بازیکنان خود دوچندان کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: dexerto.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر