هند با هدف معرفی رمزارز رسمی، به دنبال ممنوعیت سایر رمزارزها است

Untitled-1.jpg

هند تصمیم گرفته است، که با وضع قانون‌های جدید رمزارزهای غیر متمرکز را به مانند بیتکوین را ممنوع کند و آن‌ها را غیر قانونی اعلام کند و در مقابل نیز برای معرفی ارز دیجیتال رسمی توسط بانک مرکزی در تلاش است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل به مسائل ارزدیجیتال در هند پرداخته است. براساس سندی که در وب‌سایت مجلس عوام هندوستان منتشر شده است، چهارچوب و قوانینی برای آسان کردن ساخت ارز دیجیتال رسمی معرفی شده است که توسط بانک مرکزی هند این روند انجام خواهد شد. در ادامه این گزارش گفته شده است که در پارلمان هند در رابطه با این موضوع نیز بحث شده که تمام ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز را در این کشور ممنوع اعلام کنند اما در کنار این قوانین استثناهایی برای پیشرفت فناوری زیرساخت ارز دیجیتال و مصارف آن به وجود آورند.

کشور هند از سال‌ها پیش تاکنون به فکر ممنوع کردن ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بوده است؛ پس نتیجه می‌گیریم که این قانون یک شبه نوشته نشده است و از تمام زوایا به این مسئله نگاه شده است. اوایل سال 2019 بود که تعدادی از افراد به دولت هند خبری را اعلام کردند و ایده ممنوع کردن تمام رمزارزهای غیرمتمرکز را مطرح کردند. این افراد حتی در رابطه با نوع برخورد با خلاف‌کاران نیز صحبت کرده و خواستار حبس تا ۱۰ سال و جریمه‌های سنگین برای متخلفان حوزه ارزهای دیجیتال شده بودند. این افراد از دولت نیز درخواست یک ارز دیجیتال رسمی داشتند تا هر چه زودتر معرفی شده و توسط بانک مرکزی هندوستان مدیریت و عرضه شود.

static.reuters.com_.jpg
-

در سال 2018 نیز بانک مرکزی هند به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی این کشور دستور داد که افراد یا کسب و کارهای فعال در حوزه ارزهای مجازی مثل بیت کوین شناسایی و هر گونه ارتباط با ان‌ها را ظرف مدت سه ماه قطع کنند. البته دیوان عالی هند مارس ۲۰۲۰ به بانک‌ها اجازه مدیریت تراکنش‌های رمزارز مربوط به صرافی‌ها و تبادل کنندگان را داد اما دیگر کار از کار گذشته بود و ضربه بزرگی به صنعت رمزارز وارد شده بود و تعداد بسیاری خسارت دیده بودند.

تا به الان در خبرهایی که از کشورهای مختلفی از جمله چین، ایالات متحده، کانادا و سوئد آمده است، هر کدام از این کشورها به دنبال قانونمند کردن ارزهای دیجیتال هستند. اما مسئله اینجاست که هیچ کدام از اقتصادهای بزرگ مانند هند قانونی و اقدامی برای ممنوعیت مالکیت پول‌های مجازی تا به الان قائل نشده‌اند. هر چند که نگرانی‌هایی در رابطه با سوءاستفاده از داده‌های مشتریان و تأثیر احتمالی آن بر سیستم مالی بوجود آمده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر