قرار است که اینستاگرام قابلیتی برای کاربران بیش از 30 کشور جهان عرضه کند که تا از طریق بخش ریلز بتوان کمک مالی جمع آوری کرد. با این قابلیت کاربران میتوانند به بیش از 1.5 میلیون موسسه غیرانتفاعی در دنیا کمک مالی اهدا کنند. البته این ابزار جدید نیست و قبلاً در بخش استوری و لایو در دسترس قرار گرفته بود.
کمپانی متا در طرح جدید مخصوص روز زمین خبر ز این تغییرات داد. این شرکت اعلام کرد که تاکنون بیش از 4 میلیون نفر از طریق اینستاگرام و فیسبوک بیش از 150 میلیون دلار برای محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی کمک مالی کردهاند.
بیشتر کمکهای مالی اینستاگرام از طریق کاربران کمتر از 20 دلار بوده و متا خودش هزینه پردازشهای لازم برای پروژههای گردآوری اعانه را برعهده میگیرد تا تمام پول اهدایی از سوی کاربران به طور مستقیم به موسسات غیرانتفاعی برسد.
این بهروزرسانی در شرایطی معرفی میشود که اینستاگرام قبلا در سال 2020 پشتیبانی از جمعآوری اعانه را به بخش پخش زنده اضافه کرده بود. این شبکه اجتماعی اکتبر پارسال گفت به دنبال روش جدیدی است تا به کاربران اجازه دهد که به طور مستقیم از قسمت انتشار پست (علامت + در بالای صفحه) امکان ایجاد پروژههای جمعآوری کمک را داشته باشند.
قابلیت گردآوری پول برای امور خیریه هنوز رسما به ریلز اضافه نشده اما برخی کاربران ظاهرا زودتر از بقیه به آن دسترسی پیدا کردهاند. اگرچه این پروژه در مجموع به نفع دنیاست، اما به متا هم کمک میکند. کاربرانی که یک بار با فرآیند آسان استفاده از این سیستم آشنا شوند، احتمالا در آینده هم مایل به استفاده مجدد از آن خواهند بود.
متا همچنین اعلام کرد که قابلیتهای بیشتری را به Climate Science Center اضافه میکند. این بخش در حال حاضر در بیش از 150 کشور در دسترس است و به کاربران نشان میدهد که با چه اقدامات روزمرهای میتوانند با تغییرات اقلیمی مقابله کنند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: dailyexcelsior
ثبت نظر