شکایت از اینستاگرام و اسنپ‌چت به دلیل خودکشی نوجوان ۱۷ ساله

instagram.JPG

شکایتی از شرکت‌های متا و اسنپ به ثبت رسیده است که ادعا می‌کند به صورت آگاهانه و عمدا شبکه‌های اجتماعی مضر و اعتیادآور را توسعه داده‌اند و همین اتفاقات باعث خودکشی پسری 17 ساله شده است.

در سال 2015 نوجوان اهل ویسکانسین با نام کریستوفر جی داولی، دست به خودکشی زد. از همان زمان دلیل مرگ این نوجوان به عملکرد دو شرکت متا و اسنپ چت نسبت داده شده و شکایتی نیز علیه آن‌ها تنظیم شد.

در آمریکا مرکزی با نام حمایت از قربانیان رسانه‌های اجتماعی است که موضوع بحران سلامت روان کودکان و نوجوانان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و بررسی‌ها نشان می‌دهند علت مرگ داولی تا حدی به اعتیاد او به اینستاگرام و اسنپ چت مربوط می‌شود.

تا به الان حرف‌های ضد و نقیضی منتشر شده اما تا به امروز از اسنپ اظهارنظری راجب این موضوع انتشار پیدا نکرده ولی از سوی مقابل یکی از سخنگویان متا گفته که استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج مثبت و منفی مختلفی را به دنبال داشته باشد. این شرکت می‌گوید کاربران چگونه و چه محتوایی در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند بسیار موثر است. البته سخنگوی این شرکت به صورت مستقیم در مورد این شکایت اظهارنظر نکرد.

instagram1.jpeg
-

این اقدام حقوقی و شکایت ثبت شده برای دومین بار است که در شش ماه گذشته خبرساز می‌شود. تاکنون خبرهای مختلفی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی روی نوجوانان و جوانان به اشتراک گذاشته شده که گفته می‌شود این پلتفرم‌ها می‌توانند افسردگی نوجوانان و سایر مشکلات عاطفی را تشدید کنند.

شکایت مشابهی علیه متا و اسنپ در ژانویه به اتهام نقش داشتن در خودکشی دختری 11 ساله تنظیم شده است. در آن پرونده که توسط SMVLC نیز ثبت شد، دختر جوانی به نام «سلنا رودریگز» به مدت بیش از دو سال از اعتیاد شدید به اینستاگرام و اسنپ چت رنج می‌برد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmodo

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر