آیفون ۱۳ ممکن است پورت جدیدی به جای لایتنینگ داشته باشد

Untitled-1.jpg

گفته می‌شود که کمپانی اپل به تازگی در اداره‌ی ثبت اختراع‌ و نشان‌ تجاری ایالات متحده آمریکا پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است، براساس این پتنت یک پورت مغناطیسی هوشمند جدید به جای پورت لایتینگ معرفی شده است.

گفته می‌شود که کمپانی اپل به تازگی در اداره‌ی ثبت اختراع‌ و نشان‌ تجاری ایالات متحده آمریکا پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است، براساس این پتنت یک پورت مغناطیسی هوشمند جدید به جای پورت لایتینگ معرفی شده است.

باید به این نکته توجه داشت که هنوز به صورت رسمی خبری در این رابطه منتشر نشده است، اما به ثبت رسیدن این پتنت توسط کمپانی اپل باعث شده است تا بسیاری از کاربران به این موضوع شک کنند و احتمال دهند که اپل ممکن است از این پورت شارژ جدید در آیفون ۱۳ استفاده کند.

باید به این موضوع دقت داشت که در حال حاضر برای وصل کردن کیبود هوشمند اپل به آیپدها از پورت مشابهی استفاده شده است. البته طرح‌های منتشر شده در این پتنت جدید اپل نشان می‌دهند که این پورت جدید با نمونه‌ی استفاده شده در آیپد برای اتصال کیبورد، متفاوت بوده و بیشتر شبیه به پور‌ت‌های شارژ مرسوم است.

براساس شایعات و گزارش‌هایی که تا به امروز منتشر شده، باعث شده که فکر کنیم که ممکن است اپل برای نسل بعدی از آیفون‌ها هیچ پورت فیزیکی را در نظر نگیرد تا کاربران برای شارژ گوشی خود از شارژرهای بدون سیم استفاده کنند.

Apple-Lightning-Port-Smart-Electric-Cable-Connector-iPhone-13-New.jpg
-

مدتی پیش مینگ چی‌کو که یکی از تحلیلگران مشهور محصولات اپل است، مدعی شد که کمپانی اپل تصمیم گرفته تا پورت‌های به کار رفته در آیفون ۱۳ پرو مکس را حذف کند. بعد از این خبر جنجالی، که تمامی رسانه‌ها به آن پرداختند؛ اکنون گزارش‌های جدیدی منتشر شده است که این تحلیلگر در آن اعلام کرده که آیفون بعدی اپل دارای پورت لایتنینگ خواهد بود و اپل امسال قصد ندارد از آیفون بدون پورت یا آیفون با پورت USB-C رونمایی کند.

به نظر می‌رسد که اطلاعات جدیدی که منتشر شده به نحوی اطلاعات قبلی را نقض و گمراه کننده می‌داند. اما در سالی که گذشته دیدیم که اپل در کنار رونمایی از آیفون 12 از شارژر بی‌سیم MagSafe و بر پایه‌ی Qiپرده برداشت. پس نتیجه می‌گیریم که اپل به دنبال حذف کردن شارژرهای سیمی است، اما اینکه چه زمانی را مشخص می‌کند، برای همه مبهم است حتی برای تحلیلگران.

Apple-Lightning-Port-New-Smart-Electric-Cable-Connector-iPhone-13.jpg
-

باید منتظر بمانیم و ببینیم که اگر اپل آیفون ۱۳ را با این پورت شارژ مغناطیسی نشان داده شده در این پتنت جدید عرضه شود، مشکلاتی برای کاربران به وجود نخواهد آمد. بدون شک انجام این کار توسط کمپانی اپل برای برخی از کاربران ناراحت کننده خواهد بود چرا که تمامی آیفون دوستان باید تمامی کابل‌های لایتنینگ خود را کنار بگذارند، این یعنی دیگر نمی‌توانند از هدفون‌های با سیم خود دیگر استفاده کنند.

پیشنهاد فیسیت:

آیفون ۱۳ بدون پورت را چگونه می‌توان ریستور کرد؟

به نظر می‌رسد که اپل در این پتنت جدید پورت شارژ را به‌گونه‌ای توسعه داده است که کابل شارژر متصل به آیفون کمتر در معرض خم شدن قرار بگیرد. در نتیجه بعد از مدتی استفاده از کابل شارژر، این کابل خراب نخواهد شد و نیازی به تهیه‌ی کابل شارژر دیگری نیست.

از سمت و سویی دیگر اگر به مسئله نگاه کنیم این تصمیم برای کاربران مقرون به صرفه نخواهد بود چرا که با حذف پورت لایتینگ کاربران باید کابل‌های با پورت مغناطیسی تهیه کنند و اگر در آینده اپل تصمیم به حذف پورت‌های آیفون بگیرد در سراسر جهان تعداد زیادی لوازم جانبی به زباله تبدیل خواهد شد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که کمپانی اپل چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Phone Arena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر