آیفون ۱۳ بدون پورت را چگونه می‌توان ری استور کرد؟

Untitled-1.jpg

به نظر می‌رسد که شایعات تبدیل به واقعیت شد و آیفون 13 بدون پورت لایتنینگ توسعه و ساخته خواهد شد. این یعنی اینکه شاهد یک گوشی بدون پورت خواهیم بود. از روزی که این اخبار و شایعات مربوط به پورت لایتنینگ مطرح شد، کاربران زیادی این سوال برایشان به وجود آمد که در صورت نیاز چگونه می‌توان این آیفون بدون پورت لایتینگ را بدون اتصال کابل به آن ریکاوری کرد.

گزارش مهمی در روزهای گذشته منتشر شده است که نشان می‌دهد حذف پورت لایتینگ از آیفون به واقعیت پیوسته و اپل مجبود شده تا تغییرات اساسی در گوشی جدید خود به وجود بیاورد و تغییراتی را در نحوه‌ی انجام ریکاوری آیفون‌های بدون پورت ایجاد کند. در این گزارش گفته شده که در واقع اپل می‌خواهد با استفاده از اینترنت حالت ریکاوری را اجرایی کند. یعنی به صورت اینترنتی ریکاوری صورت بپذیرد. این کار باعث خواهد شد تا کاربران بدون نیاز به متصل کردن آیفون خود به کامپیوتر یا مک، سیستم عامل iOS را دوباره بر روی آیفونشان نصب کنند.

اکنون ریکاوری کردن گوشی‌های آیفون، همان گونه که می‌دانید؛ با استفاده از یک کابل ارتباط پورت لایتنیگ و یک دستگاه دیگر برقرار می‌شود و این عملیات صورت می‌پذیرد. همان گونه که پیش‌بینی می‌شود، اگر آیفون 13 بدون پورت رونمایی شود و این اخبار به واقعیت بپیوندد، باید در روزهای اول شاهد به‌وجود آمدن مشکلات مختلفی برای ریکاوری آیفون باشیم.

اخبار نزدیک به اپل حاکی از این است که این کمپانی به دنبال راهی برای نصب دوباره‌ی سیستم عامل iOS بر روی آیفون بدون نیاز به اتصال آن به دستگاه دیگری است. این اخبار و شایعات در این روزها توسط Appleosophy منتشر می‌شود، او ادامه می‌دهد که اپل برای حل این مشکل از یک حالت با ‌نام آزمایشی ریکاوری اینترنتی استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود که تیم توسعه دهنده‌ی نرم‌افزاری اپل در حال تست سه روش برای حل این مسئله ریکاوری آیفون‌های جدید است. روش اول آزمایش شده به این صورت است که خود کاربر آیفون را وارد حالت ریکاوری می‌کند و سپس حالت ریکاوری اینترنتی را فعال می‌کند. همچنین در این روش از یک مک یا کامپیوتر در دسترس و دارای برنامه‌ی آیتونز استفاده خواهد شد که در زمان انجام ریکاوری اطلاعات مختلفی را برای راهنمایی کاربر به او نشان خواهد داد.

روش دوم تیم توسعه نرم‌افزاری اپل به این صورت است که خود گوشی به صورت خودکار وارد حالت ریکاوری اینترنتی می‌شود و در زمان انجام این کار اطلاعات لازم را جهت راهنمایی کاربر نشان می‌دهد. در رابطه با روش سوم نیز به نظر می‌رسد که فناوری ارتباطی بلوتوث برای فرستادن سیگنال‌های لازم و انتقال اطلاعات استفاده خواهد شد؛ این سه روشی است که پیش‌بینی می‌شود تا اپل آن‌ها را اجرایی کند.

apple-iphone-12.jpg
-

گفته می‌شود که تیم اپل به روش اول و دوم بیشتر اعتقاد و علاقه دارند تا آیفون‌های بدون پورت را ریکاوری کنند و اکنون نیز در حال تست این روندها هستند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که استفاده از این روش‌ها برای ریکاوری آیفون بسیار زمان‌بر هستند و این روش‌ها فعلا برای استفاده‌ی عمومی مناسب نیستند. در نتیجه می‌توان گفت که هنوز کار بیشتری باید بر روی این روش‌های انجام شود.

این روزها تماما شاهد این اخبار هستیم که اپل تمامی تلاش خود را بر روی توسعه‌ی روش‌های بدون سیم برای ریکاوری آیفون متمرکز کرده است، اما باید بگوییم که اپل روش‌های دارای اتصال فیزیکی را به طور کامل کنار نگذاشته است. باید گفت که تیم توسعه دهنده سخت افزاری اپل ابعاد مختلفی را بررسی می‌کند تا بتواند استفاده از پد‌های پوگو برای ایجاد اتصال فیزیکی به آیفون استفاده کنند و و در این روش لازم نیست که از پورت استانداردی برای اتصال فیزیکی استفاده شود.

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد این پد‌های مخصوص را در پشت محل قرارگیری سیم کارت در آیفون مخفی کند و با استفاده از یک پورت مخصوص که به اندازه‌ی سینی قرارگیری سیم کارت است به این پورت دسترسی داشته باشد.

باید بدانید که این برای اولین بار نخواهد بود که اپل از پورت مخفی در محصولاتش بهره می‌برد. قبلا شاهد یک یک پورت مخفی در قسمت پشتی اپل TV و همچنین اپل‌واچ بودیم. البته براساس اطلاعاتی که منتشر شده گفته شده است که تیم در حال کار بر روی رفع این مشکل اجازه ندارند که تغییراتی را در این پد‌ها ایجاد کنند و از این پدها یا در پشت نمایشگر و یا در پشت یک درب استفاده شود.

تا به الان اخباری که به صورت رسمی از آیفون 13 منتشر شده است، استفاده از یک نمایشگر همیشه روشن است که می‌تواند محتوا را با نرخ ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز نمایش دهد. از دیگر مشخصات احتمالی این آیفون می‌توان به سیستم دوربین چهارگانه با سنسور LiDAR، ناچ با اندازه‌ی کوچکتر و بازگشت سنسور اثر انگشت Touch ID و استفاده از این سنسور در زیر نمایشگر اشاره کرد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که در روزهای آینده چه اخباری منتشر خواهد شد و هرچه نزدیک‌تر به تاریخ رونمایی شویم شایعات نیز بیشتر خواهد شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Appleinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر