اطلاعات جدیدی از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اپل منتشر شد

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل براساس رسومات هر ساله خود در اواخر سال میلادی 2021 از آیفون 13 پرده خواهد برداشت؛ به همین دلیل خیلی زود است که بخواهیم راجب این پرچمدار صحبت کنیم، اما با این اخبار و شایعاتی که این روزها از این کمپانی به گوش می‌رسد، از جمله تاریخ عرضه، قابلیت تشخیص چهره و محتویات درون جعبه که در ادامه به آن خواهیم ‌پرداخت.

با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا رونمایی از آیفون 13 باقی مانده است؛ اما به‌تازگی خبرهایی در رابطه با این گوشی‌ها منتشر شده. این دستگاه در ماه‌های آخر سال 2021 به بازار خواهد آمد اما شایعاتش یک سال زودتر در بازار پیچیده است.

براساس گفته‌ها قرار است آیفون 13 متفاوت‌ترین آیفون‌هایی باشد که اپل طی این چند سال تولید کرده است. خبرها و شایعات زیادی روز به روز منتشر می‌شوند، اما تمامی این اخبار روی مسائل مختلفی اتفاق نظر دارند، که اگر بنا باشد این شایعات به واقعیت بپیوندد، باید شاهد تغییراتی اساسی در شکل ظاهری آیفون‌های جدید باشیم.

تا به الان اخباری که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است، جعبه آیغون 13 و محتویات آن است. اگر به شایعات گوش فرا دهیم، به نظر می‌رسد کاربر بعد از خرید آیفون ۱۳، آن را درون یک پاکت‌نامه‌ی کاغذی تحویل خواهد گرفت! البته بیشتر این مسئله شبیه به شوخی و تمسخر اپل به دلیل حذف هدفون و شارژر درون جعبه است که گفته می‌شود در سال‌های آینده نیز روند به همین شکل خواهد بود.

کمپانی اپل با رونمایی از آیفون 12 مدعی شد که به دلیل حفظ سلامت محیط زیست، شارژر و هدفون را از درون جعبه‌ی آیفون ۱۲ حذف می‌کند تا جعبه‌ها از لحاظ اندازه کوچکتر از قبل شوند. به هر ترتیب اگر کاربری قصد خرید این دستگاه‌ را دارد باید یک هزینه 19 دلاری نیز برای خرید شارژر این دستگاه کنار بگذارد. البته این را نباید فراموش کرد که اگر می‌خواهید هدفون این گوشی را داشته باشید باید برای آن نیز یک هزینه جداگانه کنار بگذارید.

البته کمپانی اپل در گزارشی به اعتقاد خودش پافشاری کرده و گفته این کار در راستای حذف اثرات مخرب زیست‌محیطی صورت گرفته؛ کوپرتینویی‌ها از آینده گفته‌اند که قصد دارند تا سال ۲۰۳۰، به صورت ۱۰۰ درصد از تولید کربن جلوگیری کنند و معتقد است حذف شارژر و هدفون از جعبه‌ی آیفون با توجه به کاهش استخراج مواد مختلف از معادن، کاهش اندازه‌ی بسته‌بندی، کاهش گرمایش زمین و در نهایت کاهش کربن دی اکسید تولیدی در هنگام ساخت محصولات، برای حفظ محیط زیست خوب است.

Untitled-2-16.jpg
-

شارژر اپل

البته هنوز اپل بر این حرفش پافشاری می‌کند در حالی که بسیاری از کاربران در سراسر جهان مخالف این صحبت‌ها هستند و می‌گویند اگر کاربری قصد خرید هدفون یا شارژر را داشته باشد، باز هم انتشار کربن دی‌ اکسید افزایش پیدا می‌کند. پس به این نتیجه می‌رسیم که این کار هیچ هدفی جز سود بیشتر را دنبال نخواهد کرد. با این حال به نظر نمی‌رسد که اپل حرف خود را تغییر دهد و آیفون 13 را با هدفون، شارژر به بازار عرضه کند.

کوپرتینویی‌ها قبل از اقدام این کار، یعنی بعد از تولید آیفون 12 نظرسنجی را در وب‌سایت خود منتشر کردند که نتیجه‌ی این نظرسنجی هیچگاه مشخص نشد اما آنگونه که پیداست کاربران مخالف حذف شارژر از جعبه بودند و اعلام کرده بودند که از شارژر درون جعبه استفاده می‌کنند.

حالا بعد از یک سال دوباره شاهد نظرسنجی مشابه با موضوعی متفاوتی بودیم و اپل از کاربران خواست نظر خود را در رابطه با میزان استفاده از کابل USB درون جعبه ی آیفون ۱۲ با شرکت در میان بگذارند. این‌طور که به نظر می‌رسد آیفون‌های ۱۳ حتی کابل USB را هم با خود به همراه نخواهند داشت و اگر هم کاربری تمایل به خرید آن دارد باید ۱۹ دلار بپردازد. این نظرسنجی بیشتر شبیه به جوک است و به همان شایعه‌ای که باید آیفون را در پاکت کاغذی خریداری کنیم، بیشتر نزدیک است که در حال به وقوع پیوستن است.

در وب‌سایت رسمی اپل سوال دیگری نیز پرسیده شد که راجب تجربه‌ی‌ استفاده کاربران از قابلیت تشخیص چهره بود که کاربران بسیاری خواهان بازگشت تاچ‌آی‌دی شدند. کاربران دلایل زیر را دلیل عدم رضایت خود از قابلیت تشخیص چهره اعلام کرده‌اند، که مشاهده می‌کنید.

مشکلات امنیتی و حریم خصوصی

عملکرد کند

لزوم بلند کردن گوشی، نگاه به آن و سپس باز شدن قفل گوشی

تشخیص ندادن چهره‌ی کاربر در شرایط مختلف (نور کم، زاویه‌ی متفاوت، در حالت خوابیده، استفاده از عینک آفتابی)

علاقه‌ی بیشتر به تاچ‌آیدی

عملکرد ناپایدار

نباید فراموش کنیم که تمامی قابلیت‌ها، کاربران موافق و مخالف خود را دارد، با این حال به نظر می‌رسد که این قابلیت مخالفان زیادی دارد اما شاید در نهایت، تعداد کاربرانی که از این قابلیت رضایت دارند بیشتر باشد. اما کاربرانی که موافق این قابلیت هستند از تاچ‌آی‌دی نیز استقبال می‌کنند. حتی برای خود اپل نیز این نظر کاربران به صرفه خواهد بود چراکه بخش بزرگی از نمایشگر را برای تعبیه‌ی سنسورهای مربوط به این قابلیت اشغال می‌شود که به ‌راحتی، سنسور اثرانگشت را با کلید پاور ادغام می‌کند یا آن را زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

Untitled-3-13.jpg
-

بنابر اخباری که گفته شد آیفون 13 مسیری را پیش‌گرفته که اپل سال پیش آن را طی کرده بود. اما بسیاری از خبرگزاری‌ها بر این باور هستند که که در سال ۲۰۲۱، اپل تغییرات عمده‌ای در طراحی ظاهری گوشی‌های خود پدید خواهد آورد. این کمپانی از آن‌جایی که از بسیاری از شرکت‌هایی که به سمت گوشی‌های تمام صفحه پیش رفته‌اند عقب مانده، که بعید است اپل باز هم نماینده‌های خود را با چنین ناچ بزرگی روی نمایشگر راهی بازار کند. البته اگر اپل بخواهد قابلیت تشخیص چهره را برای جلب رضایت کاربران خود نگه‌ دارد به نظر می‌رسد که دستگاهی با ناچی که در تصویر فوق‌ مشاهده می‌کنیم، به بازار عرضه کند.

علاوه بر این‌ها، به نظر می‌رسد خبر خوبی برای علاقه‌مندان به اپل هم وجود دارد. تحلیلگر نام آشنای اپل یعنی مینگ‌چی کو، به‌تازگی اعلام کرده آیفون ۱۳ دیگر با تأخیر در رونمایی یا عرضه مواجه نخواهد شد و گوشی‌های این سری طبق سیاست پیشین اپل، در همان ماه سپتامبر رونمایی می‌شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر