آیفون ۱۵ پرو، با ۱۲ ویژگی جدید، در روز سه‌شنبه آینده معرفی خواهد شد

hjkhjk.JPG

از فریم تیتانیومی گرفته تا پردازنده‌ی سه نانومتری و دوربین پریسکوپی؛ آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس چه تغییراتی را به همراه دارند؟

شرکت اپل، بدون اشاره به مدل آیفون ۱۵، اعلام کرده است که در سه‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده یک کنفرانس مطبوعاتی جدید را برگزار خواهد کرد. آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس باعث ایجاد توقعات بسیاری در این رویداد شده‌اند. همچنین منتظریم که در رویداد Wonderlust نیز معرفی نسل جدید ایرپاد پرو اپل را ببینیم.

اگر همه چیز به ترتیب پیش برود، اپل پنجشنبه‌ی هفته‌ی آینده فرآیند پیش‌فروش چهار مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس (یا آیفون ۱۵ اولترا) را آغاز خواهد کرد. تمامی این مدل‌ها دارای درگاه USB-C و داینامیک آیلند (حفره‌ای کوچک در بالای نمایشگر) خواهند بود. با این حال، تغییرات اساسی بیشتری در مدل‌های پرو قابل مشاهده خواهد بود.

نشریه‌ی مک‌رومرز در آستانه‌ی برگزاری مراسم جدید اپل، به تغییرات اصلی در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اشاره کرده است:

مهم‌ترین تغییرات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

فریم تیتانیومی: تیتانیوم وزن کمتری نسبت‌به فولاد دارد و مقاومتش بیشتر است.

پردازنده‌ی A17 Bionic: این پردازنده به‌لطف لیتوگرافی سه نانومتری، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود.

دکمه‌ی اکشن: این دکمه جایگزین اسلایدر میوت می‌شود و کاربردهای فراوانی خواهد داشت.

درگاه USB-C: اپل پس از سال‌ها با درگاه منسوخ لایتنینگ خداحافظی می‌کند؛ USB-C سرعت شارژ و سرعت انتقال داده‌ها را افزایش خواهد داد.

رنگ‌های جدید: خاکستری، نقره‌ای، مشکی و آبی؛ امسال خبری از رنگ طلایی نیست.

حاشیه‌ی باریک در اطراف نمایشگر: آیفون ۱۵ پرو مکس باریک‌ترین حاشیه‌ی نمایشگر را در بین گوشی‌ها خواهد داشت. احتمالاً لبه‌ی کناری آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس کمی خمیده می‌شود.

وای‌فای 6E: نسخه‌ی جدید استاندارد وای‌فای، سرعت اتصال بی‌سیم آیفون را افزایش خواهد داد؛ البته بهره‌مندی از وای‌فای 6E مشروط‌به داشتن روتر مخصوص است.

افزایش ظرفیت رم: آیفون‌ ۱۵ پرو و پرو مکس احتمالاً به‌جای رم ۶ گیگابایتی به رم ۸ گیگابایتی مجهز می‌شوند.

دوربین پریسکوپی: لنز پریسکوپی، بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) آیفون‌های جدید را به ۵ تا ۶ برابر می‌رساند. این لنز در انحصار مدل پرو مکس خواهد بود.

افزایش تعمیرپذیری: اپل با آیفون ۱۴ تعمیرپذیری گوشی‌هایش را افزایش داد و احتمالاً این روند را در نسل جدید نیز ادامه می‌دهد.

بهبود فناوری فوق پهن‌باند: اپل احتمالاً برای افزایش سازگاری آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با هدست ویژن پرو، تراشه‌ی U1 را به‌ گوشی‌های جدیدش اضافه می‌کند.

حذف درگاه سیم‌کارت: سال گذشته آیفون ۱۴ در آمریکا بدون درگاه سیم‌کارت عرضه شد. احتمالاً این تغییر امسال در کشورهای دیگری ازجمله فرانسه نیز اعمال می‌شود.

شایعات بدون تایید رسمی اشاره می‌کنند که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای تغییرات اضافی نیز خواهند بود، از جمله استفاده از مودم Snapdragon X70 از کوالکام و پشتیبانی از استاندارد Qi2 به منظور بهبود شارژ بی‌سیم.

با توجه به افزایش قیمت متوقع تا حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بیشتر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس نسبت به آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، اعلام شده است که اپل تنها در شرایط کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند تصمیم به افزایش قیمت محصولات خود گرفته است.

اپل قرار است آیفون‌های جدید خود را در تاریخ ۲۱ شهریور معرفی کند و مراسم رونمایی از آیفون ۱۵ به وقت ایران ساعت ۲۰:۳۰ برگزار شود که شما می‌توانید آن را از طریق وب‌سایت فیسیت تماشا کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر