آیفون SE جدید با چیپست A15 پرچمدار در قالب میان‌رده معرفی شد

Untitled-1.jpg

براساس انتظارات، کمپانی اپل در رویدادی که برگزار کرد از آیفون SE جدید پرده برداشت که مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه طراحی مشابه نسل قبلی، بهره‌گیری از چیپست جدید و پشتیبانی از اینترنت ۵G است.

زبان طراحی کمپانی اپل برای سری SE تغییری نداشته یعنی دوباره از یک نمایشگر 4.7 اینچی LCD و دکمه‌ی هوم حاوی تاچ آی‌دی استفاده کرده است. نسل دوم این سری از میانرده‌های آیفون آیفون SE با چیپست A13 راهی بازار شد ولی نسل سوم این گوشی از تراشه‌ی A15 بهره می‌برد، این پردازنده برای سری آیفون ۱۳ هم استفاده شده است. کاربران برای خرید این محصول سه کانفیگ پیش رو دارند که ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

در پنل چلویی این دستگاه یعنی روی پنل نمایشگر محافظ سرامیکی تعبیه شده که اپل در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار به استفاده از آن روی آورد. این شیشه محافظ سرامیکی در کل دوام نمایشگر در برابر ضربات را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. در پنل پشتی این دستگاه نیز شاهد یک لنز دوربین هستیم که سنسور 12 مگتپیکسلی دارد و اپل اعلام کرده که با توجه به بهره‌گیری از چیپست A15 و بهبود پردازش تصاویر، در زمینه‌ی عکاسی نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.

gsmarena_002-4.jpg
-

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، آیفون SE 3 از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند که در برخی کشورها این موضوع اهمیت زیادی برای کاربران دارد و احتمالا منجر به افزایش آمار فروش این گوشی خواهد شد.

اپل مانند نسل قبلی قیمت پایه‌ی ۴۲۹ دلار را برای این گوشی در نظر گرفته که این یعنی رقیب مستقیم میان‌رده‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی اندرویدی خواهد بود. اگرچه بسیاری از گوشی‌های مبتنی بر همین قیمت از ویژگی‌های جذابی مانند نمایشگر بزرگ‌تر و بهتر و همچنین دوربین‌های قدرتمندتر بهره می‌برند، ولی این گوشی به لطف استفاده از چیپست بسیار قدرتمند و البته اکوسیستم وسوسه‌برانگیز اپل، بدون شک مورد توجه میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان قرار می‌گیرد.

آیفون SE جدید از ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) روانه‌ی بازار جهانی خواهد شد.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر