یوتیوب در ماه ژانویه به عنوان محبوبترین و برترین سرویس پخش آنلاین در ایالات متحده شناخته شد و 8.6 درصد از کل تماشای تلویزیون را به خود اختصاص داد. براساس گزارش نیلسن، یوتیوب برای دوازدهمین ماه پیاپی به عنوان بهترین سرویس استریم شناخته شده است.
نتفلیکس با 7.9 درصد سهم، فقط یک پله عقبتر از یوتیوب قرار داشت و بقیه رقبا فاصله زیادی از آن داشتند.
Amazon Prime Video به عنوان سومین سرویس پرطرفدار استریم، تنها 2.8 درصد از سهم کل را به خود اختصاص داد. پلتفرم Hulu با 2.7 درصد سهم تصاحب کرده است و Disney+ تنها توانست 1.9 درصد را به خود اختصاص بدهد.
با نگاه به تصویر کلی، پخش آنلاین به عنوان روش اصلی تماشای تلویزیون در ماه ژانویه شناخته شد و تقریباً 36 درصد از کل تماشاها را تشکیل داد. کابل با 27.9 درصد در رتبه دوم قرار گرفت در حالی که پخش زنده حدود 24.2 درصد از کل سهم تماشا را به خود اختصاص داد. سایر موارد نظیر دی وی دی و VOD با 11.8 درصد در آخرین جایگاه قرار گرفتند.
در کل، ژانویه به عنوان یک ماه رکورددار برای تماشای تلویزیون شناخته شد. این رکورد تا حدی به لطف هوای سرد و مسابقات پلی آف بود. در روز 13 ژانویه، 40.78 میلیارد دقیقه استریم ثبت شد که در روز بعد به 38.81 میلیارد دقیقه کاهش یافت. انحصاری پخش بازی بین دلفینهای میامی و قهرمان نهایی سوپربول کانزاس سیتی چیفز در Peacock در روز سیزدهم نزدیک به 3.9 میلیارد دقیقه تماشا شد.
روند تماشا در طول سالها ثابت مانده است. پخش آنلاین چند درصد افزایش یافته است اما پخش زنده و دیگر موارد به طور کلی ثابت ماندهاند.
با توجه به آینده، نیلسن منتظر یک ماه خوب دیگر در فوریه است. دما همچنان سرد است و مسابقات Super Bowl بدون شک به افزایش بیننده کمک خواهد کرد. این ماه همچنین همزمان با شروع یک فصل پخش تلویزیونی مختصر است که میتواند کاهشهایی را که معمولاً پس از پایان فصل NFL مشاهده میشود، جبران کند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: techspot
ثبت نظر