با ویژگی Playables یوتیوب بازی‌های آرکید‌ را بدون دانلود اجرا کنید

game.jpg

یوتیوب در تالاری برای تشویق مخاطبان به خرید اشتراک پرمیوم خود، ویژگی جدیدی به نام Playables را معرفی کرده است. Playables یک بخش مجزا در برنامه یوتیوب یا وبسایت نسخه دسکتاپ است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانلود، بازی‌های آرکید را اجرا کنند.

بازی‌های آرکید به طور معمول به بازی‌های ویدئویی سنتی اشاره دارند که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی محبوب بوده‌اند، از جمله بازی‌های ویدئویی، ماشین‌های پین‌بال، دستگاه‌های جوک‌باکس، بازی‌های الکترومکانیک و سرگرمی‌هایی مانند جرثقیل چنگکی کالا.

یوتیوب ویژگی Playables را برای مشترکان پرمیومش ارائه داده است. پس از ورود به بخش Playables، دو تب نمایش داده می‌شود: Browse و Home. تب Home فهرستی از بازی‌های اخیراً اجراشده و مجموعه‌ای از عناوین محبوب را نمایش می‌دهد، در حالی که تب Browse، طیف وسیع‌تری از بازی‌ها را ارائه می‌دهد که در حال حاضر تعداد آنها حدود ۳۷ عنوان است.

بخش Playables از جالبیت این برخوردار است که همه‌ی بازی‌ها بدون نیاز به دانلود، مستقیماً در برنامه یا وب‌سایت یوتیوب قابل پخش هستند. این ویژگی باعث می‌شود که کاربران بدون هیچ مشکلی وارد بازی شوند.

YouTube-launches-Playables

در حال حاضر، Playables در مرحله آزمایش بتا قرار دارد و تنها برای گروه محدودی از مشترکان پرمیوم قابل دسترسی است. با این حال، یوتیوب قصد دارد در ماه‌های آینده به تدریج دسترسی به Playables را گسترش دهد.

لیست اولیه بازی‌ها در Playables شامل عناوینی مثل Angry Birds Showdown، Brain Out و Daily Solitaire است. امیدواریم که یوتیوب در آینده بیشترین تعداد بازی‌ها را اضافه کند.

یوتیوب اولین سرویس استریم نیست که بازی‌های آرکید را برای مشترکان خود ارائه می‌دهد. نتفلیکس نیز در نوامبر ۲۰۲۱ بخش آرکید بازی خود را معرفی کرد، اما تاکنون جذابیت خاصی نداشته است. امیدواریم که Playables بهتر از بازی‌های آرکید نتفلیکس باشد.

یوتیوب قصد دارد تا تاریخ 9 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ (28 مارس ۲۰۲۴) به ارائه Playables ادامه دهد و سپس عملکرد خود را ارزیابی کرده و در مورد آینده‌ی این ویژگی تصمیم‌گیری کند. اگر Playables محبوبیت خود را ثابت کند، می‌تواند به یکی از ویژگی‌های ثابت این پلتفرم تبدیل شود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر