مخفیگاه جان مک‌آفی در اسپانیا یک مزرعه استخراج بیت‌کوین داشته است

Untitled-1.jpg

جان مک آفی فردی که خالق آنتی ویروس مک آفی بود مدتی پیش در زندان خودکشی کرد. حالا داستان‌های مختلفی از زندگی او به بیرون درز پیدا می‌کند؛ گفه شده که جان مک‌آفی در هتلی در اسپانیا مخفی شده بود که در زیرزمین آن یک مزرعه استخراج بیت‌کوین بوده است. از تصاویر و اطلاعات منتشر شده او در شبکه‌ها اجتماعی، مشخص شده که این هتل متعلق به یک فرد روسی بوده است.

چند روز پیش در یکی از سلول‌های زندان اسپانیا جسد بی‌جان او پیدا شد، حالا گزارش‌های مختلفی در رابطه با جان مک آفی و زندگی‌اش منتشر می‌شود، می‌گویند که او پیش از دستگیری در مخفی‌گاهی زندگی می‌کرده که یک مزرعه استخراج بیت‌کوین داشته است. مکانی که به آن اشاره شده یک هتل نیمه‌متروک موسوم به «دائورادا پارک هتل، ال پایس» در شهر کمبریلز اسپانیا بوده است. این هتل واقع در یکی از شهرهای ساحلی کاتالونیای اسپانیاست که نامش است.

نشریه رسمی «ال کانفیدنشال» در گزارشاتش نام این هتل را «هتل اشباح» می‌نویسد، چرا که رزرو اتاق در این هتل تقریبا غیرممکن بوده و هیچ کس نمی‌توانسته تلفنی با این مکان تماس بگیرد. این نشریه یک بار در سال ۲۰۱۸ در حین تنظیم گزارشی درباره مک‌آفی سعی کرد با هتل تماس بگیرد اما موفق به انجام این کار نشد.

مدتی قبل مسئولان محلی به این هتل مشکوک می‌شوند چرا که لیزری از روی سقف آن به سمت آسمان بوده است. پلیس با برنامه‌ریزی به آن‌جا حمله می‌کند و یک مزرعه شبانه‌روزی استخراج بیت‌کوین کشف می‌کند. براساس گزارش‌های پلیس در آن زمان به دلیل قوانینی که در این کشور حاکم بود نمی‌توانستند این مزرعه را تعطیل کنند. اما فقط توانستند این هتل را به صورت دائم پلمپ کنند و کسی از سرنوشت آن مزرعه بیت‌کوین اطلاعی ندارد.

hotel1.jpg
دائورادا پارک هتل، زمانی که فعالیت می کرد -

پلیش اشاره کرده بود که مک‌آفی بخش‌هایی از رمزارزهایش را مخفی کرده و او این ادا را رد کرد و اعلام کرد که تمام دارایی‌هایش توسط پلیس و مقامات توقیف شده است.

مک آفی هیچ‌گاه نگفت که در این هتل سکونت داشته و همیشه این صحبت‌ها را پوچ می‌خواند. اما اکنون برخی از متخصصان اینترنت با کنار هم گذاشتن سرنخ‌های موجود در تصاویر و کامنت‌های صفحه او توانستند به این نتیجه‌گیری برسند که او در این هتل سکونت داشته است. مک‌آفی زمانی گفته بود که در نزدیکی بلاروس ادامه زندگی می‌دهد، اما تصاویری که در صفحه او وجود داشت، شبیه تصاویر نقشه گوگل از دائورادا پارک هتل بود.

در ماه مارس، خالق آنتی ویروس مک‌آفی تصویری در شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشت که از سوپرمارکت‌های خالی بود و نکته قبل توجه اینجا بود که قیمت روی محصولات به کاتالونیایی نوشته شده بود. او در نهایت اعلام کرد که چند روزی را در کاتالونیا به سر برده، ولی کارشناسان باور داشتند که مک‌آفی مدت بیشتری را در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در دائورادا پارک هتل سپری کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: news.bitcoin

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر