استفاده از حلقه هوشمند Oura Ringبرای تشخیص زودهنگام بیماری کووید ۱۹

Oura-Ring.jpg

محققان تصمیم دارند با استفاده از حلقه هوشمند Oura Ring که قابلیت سنجش تب کاربر را دارد، مطالعاتی روی تشخیص زودهنگام کویید 19 انجام دهند.

کرونا ویروس این روزها به یک مسئله مهم جهانی تبدیل شده است و تقریبا همه کشورهای دنیا را درگیر کرده است. اگرچه هنوز تلاش‌ها برای ساخت دارو برای این بیماری جواب نداده است اما محققان تصمیم دارند تا با استفاده از این حلقه هوشمند، دائما دمای بدن کاربران را اندازه گیری کرده و به این ترتیب بتوانند افرادی که در مراحل اولیه بیماری هستند را به سرعت شناسایی کنند.

برای این آزمایش، قرار است 2000 کارمند اورژانس پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، مرکز پزشکی سان فرانسیسکو و بیمارستان زاکربرگ سان فرانسیسکو، این حلقه هوشمند که Oura Ring نام دارد را بپوشند. درواقع این حلقه به کارمندانی داده می‌شود که با بیماران احتمالی کویید 19 سر و کار دارند. از این افراد خواسته می‌شود تا حلقه هوشمند را به مدت سه ماه کامل بپوشند و هر روز هم به پرسشنامه داده شده پاسخ دهند تا مشخص شود که آیا هیچ یک از علائم کویید 19 را داشته‌اند یا خیر؟ در نهایت این داده‌ها از طریق اپلیکیشن Oura Ring جمع آوری شده و در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

حلقه هوشمند Oura Ring
حلقه هوشمند Oura Ring -

این حلقه هوشمند در اصل یک ابزار هوشمند برای پایش خواب، مانتور ضربان قلب، نرخ تنفس و البته سنجش دمای بدن است. البته باید بگوییم که گفته نمی‌شود این ابزار برای تشخیص کویید 19 کاربرد دارد اما داده‌هایی که توسط حلقه هوشمند OUra Ring جمع آوری می‌شود، احتمالا برای تشخیص این بیماری، کمک رسان باشد.

محققان امیدوارند که بتوانند الگوریتمی بر مبنای داده‌های جمع آوری شده توسط این گجت هوشمند طراحی کنند، که بتوانند کویید 19 را در همان ابتدای بیماری تشخیص دهد. البته ناگفته نماند که حلقه هوشمند Oura Ring تنها گجت هوشمندی نیست که می‌تواند به تشخیص زودهنگام این بیماری کمک کند. به عنوان نمونه کمپانی دیگری به نام Kinsa هم با استفاده از تب سنج هوشمند خود، در تلاش است تا بتواند بیماری کرونا را به سرعت تشخیص دهد.

جالب است بدانید که در سراسر دنیا تقریبا 150 هزار کاربر از این حلقه هوشمند استفاده می‌کنند. بنابراین اگر شما هم یکی از این افراد هستید، می‌توانید به این مطالعه کمک کنید.

مقالات مرتبط:

منتظر کشف داروی کرونا هستید؟ از کامپیوتر خود برای تحقیق استفاده کنید

وب‌سایت گوگل در رابطه با ویروس کرونا راه اندازی شد

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر