سناتورهای آمریکایی خواستار بررسی جمع‌آوری و فروش داده‌های کاربران توسط اپل و گوگل هستند

Applegoogle.JPG

بسیاری از سناتورهای دموکرات آمریکایی با ارسال درخواستی به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) خواستار بررسی و تحقیقاتی در رابطه با جمع‌آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران شرکت اپل و گوگل شدند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، نامه‌ای به «لینا خان»، رئیس FTCارسال شده که از طرف نمایندگان دموکرات ایالت متحده بوده و در این نامه نوشته شده که غول‌های فناوری با اقدامات ناعادلانه و فریبنده، داده‌های شخصی صدها میلیون کاربر موبایل را جمع‌آوری و به فروش می‌رسانند. در ادامه نیز گفته شده که این شرکت‌ها «با ایجاد شناسه‌های تبلیغاتی قابل ردیابی در سیستم‌های عامل موبایل خود، این اقدامات مضر را انجام می‌دهند.»

باید بگوییم که در دو سیستم عامل موبایلی مرجع یعنی اندروید و IOS شناسه‌های قابل ردیابی وجود دارند که برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شوند. این شناسه‌ها قرار بوده تا ناشنانس باشد اما سناتورها بر این باورند که غول‌های فناوری این اطلاعات که شامل نام مشتری، آدرس ایمیل و شماره تلفن می‌شود را به فروش می‌رسانند.

البته این نشریه در ادامه گزارش خود همچنین ادعا می‌کند که هر دو شرکت برای جمع‌آوری داده‌های کاربران، محدودیت‌هایی تعریف کرده‌اند. به عنوان مثال، اپل سال گذشته با انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای iOS اقدامات سختگیرانه‌تری را در خصوص ردیابی برنامه‌ها اعمال کرده بود که آن‌ها را ملزم می‌کرد تا قبل از جمع‌آوری داده‌ها، از کاربران مجوز دریافت کنند.

photo_2022-06-26_09-05-49-1.jpg
-

البته گوگل نیز راه و روش‌های خودش را داشته و برای سخت‌تر کردن ردیابی کاربران در تمام برنامه‌ها، ویژگی‌های جدیدی را معرفی کرده بود و اخیرا ادعا کرد که ویژگی Privacy Sandbox را در اندروید «با هدف معرفی راه‌حل‌های تبلیغاتی جدید و خصوصی‌تر» اصلاح خواهد کرد. غول فناوری در این رابطه توضیح می‌دهد:

«گوگل هرگز داده‌های کاربران را نمی‌فروشد و گوگل پلی فروش آن‌ها را توسط توسعه‌دهندگان به شدت ممنوع کرده است. هر ادعایی مبنی بر اینکه برای تسهیل فروش داده‌ها، شناسه تبلیغاتی ایجاد شده، نادرست است.» از سوی مقابل اپل هنوز واکنشی از خود نشان نداده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9TO5MAC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر