ال جی رسماً خداحافظی با دنیای موبایل را اعلام کرد

خداحافظی ال جی از بازار موبایل .jpg

کمپانی ال جی پس از مدت‌ها تلاش ناموفق در حوزه موبایل، رسماً با این تکنولوژی خداحافظی کرد.

مدتی قبل شاهد انتشار شایعاتی درباره‌ی پایان فعالیت LG در حوزه موبایل بودیم. حالا به نظر می‌رسد این شایعات کاملاً درست بوده‌اند و ال جی به دلیل زیاد شدید مالی در این بخش، این کمپانی مجبور شده است تا به صورت رسمی کرکره‌ی این بخش را پایین بکشد. ال جی در بخشی از بیانیه‌ی خود چنین توضیح داده است:

ال جی به افزایش قدرت نفوذ خود در حوزه تخصصی موبایل ادامه خواهد داد و تکنولوژی‌های مربوط به موبایل مانند 6G را توسعه خواهد داد تا بتواند در سایر حوزه‌های تجاری رقابت قدرتمندتری را تجربه کند.

ال جی برای زمان کنونی اعلام کرده است که گوشی‌های فعلی این کمپانی برای فروش همچنان در دسترس مشتریان خواهد بود و دستگاه‌های به فروش رفته از این کمپانی، همچنان پشتیبانی پس از فروش و آپدیت‌های نرم افزاری (برای یک دوره زمانی که البته بسته به منطقه‌ی جغرافیایی متفاوت است) را دریافت خواهند کرد. به طوری کلی برنامه ریزی ال جی این است که پرونده‌ی فعالیتش در حوزه موبایل تا ماه جولای بسته شود. با این حال برخی از موبایل‌های ال جی تا مدتی بعد از پایان این مهلت هم به فروش خواهند رسید.

مدیرعامل ال جی حتی به دو گوشی ال جی Wing و Velvet اشاره کرده و گفته است که حتی طعمه‌ی گوشی‌های دو نمایشگره هم نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند و آن‌ها همچنان به برندهایی مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و... علاقه نشان می‌دهند. البته ال جی مدت‌ها تلاش کرده بود و حتی با عرضه‌ی گوشی‌های پایین رده و میان رده، قصد داشت سهم بازار مناسبی را بدست بیاورد و به سهم 1.7 درصدی خود را بیشتر کند. این کمپانی همچنین با عرضه‌ی گوشی K92 سعی کرد ارزان قیمت‌ترین گوشی 5G دنیا را روی کار بیاورد.

مدیر عامل این کمپانی در خصوص خداحافظی ال جی از بخش موبایل چنین گفته است:

خروج ال جی از فضای موبایل شاید برای عده‌ی زیادی ناامید کننده بوده باشد اما ما در این کمپانی هستیم، جایی که انجام کارهایی که جلب نظر و رضایت سهام داران و کارمندان هم بسیار مهم است.

اخبار مرتبط:

ال جی Velvet بلاخره با پشتیبانی از 5G رونمایی شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مجتبی

سه‌شنبه, 17 فروردین 1400

با سلام.
ال جی گوشی های خوبی در بازار موبایل داشت ولی خوب رقابت در این حوزه واقعا سخته ، چند سال پیس یه V10 (وی تن) گرفتم بعد یه مدت رو حالت بوت گیر کرد و تعمیرکار گفت هارد و سی پی یو مشکل داره و ارزش درست کردن نداره و منم با Lg خداحافظی کردم.
بنظرم سونی هم باید از دنیای موبایل خداحفظی کنه !

پاسخ

ata

سه‌شنبه, 17 فروردین 1400

من دقیقا همین مشکل داشتم و گقتن بردشون مشکل داره و این اولین گوشیم بود که تو 19 سالگی خریدم و با این قیمتا بدون گوشی موندم

ثبت نظر