هدست واقعیت مجازی متا حدود ٢ ماه دیگر رونمایی خواهد شد

meta.JPG

این روزها متا علاوه بر تمرکز بر روی متاورس و ابعاد نزدیک به این موضوع، در حال توسعه چند محصول سخت افزاری است. مهندسان متا مدت زمان زیادی است که هدست واقعیت مجازی را توسعه داده‌اند. امروز مارک زاکربرگ در راستای شایعات و اخبار مربوط به این موضوع جزئیات مهمی از زمان عرضه این محصول ارائه داده است. بنابراین به گفته مدیرعامل متا، این هدست تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود.

در گزارشات مختلف اعلام شده بود که برای رونمایی از هدست واقعیت مجازی متا تا سال 2024 صبر کنیم. اما حالا براساس صحبت‌های یک منبع معتبر، مارک زاکربرگ صحبت‌های جدیدی را مطرح کرده و بر اساس این صحبت‌ها، می‌توان گفت که تا عرضه هدست VR متا فاصله چندانی نداریم.

به‌تازگی مدیرعامل متا پیرامون هدست VR بعدی متا صحبت کرده و وجود آن را نیز تایید نموده است. او در میانه صحبت‌هایش به ارائه این محصول تا حدود 2 ماه دیگر نیز اشاره کرد. بنابراین باید منتظر از راه رسیدن این هدست طی کنفرانس سالیانه Connect طی 2 ماه دیگر باشیم. اسم رمز این هدست احتمالا «Project Cambria» از راه می‌رسد. بر اساس اطلاعات فاش شده، این محصول دارای نام تجاری Meta Quest Pro خواهد بود.

meta-next-vr-headset-launch-date-2.jpg
-

صحبت‌های جدید مارک زاکربرگ در پادکست «جو روگان» مطرح شده‌اند. او در این پادکست از ویژگی‌های مهم هدست VR بعدی متا صحبت کرده و ادعا می‌کند که رنگ تازه‌ای به دنیای مجازی می‌بخشد. زاکربرگ می‌گوید که این هدست می‌تواند حالت‌های صورت و چشم کاربر را تشخیص دهد و اخم، لبخند، عصبانیت و تعجب کاربر را برای دیگر کاربران واقعیت مجازی به تصویر بکشد. متا برای این کار از حسگرهای پیشرفته و کاربردی استفاده کرده است.

متا پیش از این هدست VR خود با نام Quest را روانه بازار کرده بود که قیمتی برابر با 399 دلار داشت. با توجه به بهره‌گیری قابلیت‌های پیشرفته‌تر در هدست Meta Quest Pro، می‌توان انتظار افزایش قیمت قابل‌توجهی را داشت. با این حال هنوز از جزئیات دقیق قیمت‌‌گذاری هدست واقعیت مجازی بعدی متا خبری در دسترس نیست.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر