مایکروسافت ابرکامپیوتری ۱٫۲ میلیارد پوندی برای پیش‌بینی آب‌و‌هوا تولید می‌کند

Untitled-1.jpg

اداره هواشناسی انگلستان قرار شده تا با همکاری کمپانی مایکروسافت، اَبَرکامپیوتری برای پیش‌بینی آب‌و‌هوا راه‌ اندازی کند. قرار است که در تابستان آینده این اَبَرکامپیوتر کار خود را آغاز کند.

سرویس آب‌و‌هوای ملی بریتانیا که به آن Met Office یا اداره‌ی هواشناسی انگلستان گفته‌ می‌شود، قرار شده تا تابستان سال آینده ابرکامپیوتری با قیمت 1.2 میلیارد پوند معادل 1.7 میلیارد دلار برای برای پیش‌بینی آب‌و‌هوا راه‌ اندازی کند. وب‌سایت ویندوز سنترال، گزارش داده که در سال گذشته میلادی دولت بریتانیا این تصمیم را گرفته و بودجه این اَبَرکامپیوتر را تعیین کرده و با همکاری مایکروسافت قرار است همه‌ چیز نهایی شود.

این پروژه که یک پروژه‌ی مشترک بین اداره‌ی هواشناسی انگلستان و مایکروسافت است، بعد از انجام و نهایی شدن همه این کارها در بین 25 اَبَرکامپیوتر قدرتمند دنیا جای خواهد گرفت و دو برابر بیشتر از سایر اَبَرکامپیوترهای بریتانیا سرعت خواهد داشت. مایکروسافت نیز گزارشی منتشر کرده و گفته که این ابرکامپیوتر برای پیش‌بینی آب‌وهوای نامساعد استفاده خواهد شد و دولت بریتانیا با دریافت این داده‌ها متوجه بلایای طبیعی هر منطقه خواهد شد و مقاوم‌سازی و تمامی تصمیمات دیگر را می‌تواند اتخاذ کند.

براساس داده‌های بدست آمده این اَبَرکامپیوتر برای مدل‌سازی تغییرات آب‌وهوایی نیز به‌کار برده خواهد شد. این اولین قدمی است که دولت انگلستان انجام داده تا به اولین کشوری تبدیل شود که هیچ گاز مضری به اتمسفر وارد نکند. بریتانیا این برنامه خود را تا سال 2050 عملیاتی خواهد کرد.

وزیر انرژی بریتانیا، کواسی کوارتنگ، می‌گوید همکاری برای ساخت این ابرکامپیوتر که بین اداره‌ی هواشناسی انگلستان و مایکروسافت انجام شده به منظور تولید قدرتمندترین اَبَرکامپیوتر دنیا در حوزه‌ی پیش‌بینی آب‌و‌هوا و تغییرات آب‌وهوایی بوده تا نشان دهیم که انگلستان به محیط زیست بسیار اهمیت می‌دهد و خودش را میزبانی برای اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در سال جاری می‌داند.

مدیر اجرایی ارشد اداره‌ی هواشناسی انگلستان، پنی اندرسبی، در رابطه با این پروژه می‌گوید:« از همکاری حاصل شده با مایکروسافت برای ارائه‌ی توانایی نسل بعدمان در زمینه پردازش‌های اَبَرکامپیوتری بسیار خوش‌حال هستیم. بدون شک با همکاری یکدیگر بهترین و باکیفیت‌ترین مجموعه‌ داده‌های مربوط به آب‌و‌هوا را خواهیم داشت تا پیش‌بینی‌های دقیق‌تری داشته باشیم. این پیش‌بینی‌ها به تصمیماتی منتهی می‌شوند که به مردم کمک می‌کنند در امنیت بمانند و رشد کنند.»

اَبَرکامپیوتری که راجب آن صحبت کردیم قرار است، چرخه‌ی عمر ۱۰ ساله را طی کند و زیرساخت مایکروسافت آژور به تأمین قدرتش کمک کند. گفته شده است که در تابستان سال 2022 این پروژه عملیاتی شود. در ساخت این اَبَرکامپیوتر کاملا از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده خواهد شد تا به یکی از سازگارترین اَبَرکامپیوترهای دنیا با محیط‌زیست تبدیل شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: WINDOWSCENTRAL

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر