اتحادیه اروپا تاکنون در مواجهه با غولهای فناوری پیشی گرفته و به نظر میآید که این شرکتها به دنبال راهکارهای جدیدی جهت حفظ سودآوری خود میباشند. به صورت واضح، یکی از این راهکارها، ارائه نسخههای اشتراکی و پولی از فیسبوک و اینستاگرام در کشورهای اروپایی است.
سیاستهای جدید اتحادیه اروپا به جلوگیری از برخی از روشهای جمعآوری دادهها توسط متا منجر شدهاند، روشهایی که به این شرکتها در کسب و کار و جلب درآمد کمک میکنند. حالا، طبق گزارش نیویورک تایمز، متا احتمالاً برای تعویض این تفاوت، نسخههای اشتراکی و پولی از اینستاگرام و فیسبوک را معرفی میکند که در آن تبلیغات وجود ندارد.
با توجه به اعلام متا در ماه آوریل که 10 درصد از کل درآمدهایش از تبلیغات در اتحادیه اروپا تشکیل میشود، عرضه نسخه اشتراکی این شبکههای اجتماعی در این کشورها تصمیمی منطقی به نظر میآید.
هنوز نمیدانیم که متا نسخه اشتراکی اینستاگرام و فیسبوک را کی راهاندازی میکند و یا هزینهی آن چقدر خواهد بود.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، برخی منابع داخلی متا گزارش دادهاند که ارائه نسخه پولی و بدون تبلیغات از پلتفرمهای اجتماعی این شرکت ممکن است به تسکین نگرانیهای رگولاتورهای اروپا کمک کند.
ارائه نسخههای اشتراکی فیسبوک و اینستاگرام در اروپا میتواند اولین تفاوت بزرگ میان پلتفرمهای متا در اروپا و آمریکا را ایجاد کند. به عبارت دیگر، این ممکن است تغییرات قابل توجهی در مدل کسب و کار متا در اروپا به وجود آورد، به ویژه با در نظر گرفتن اجرای GDPR و نیاز به رعایت خواستههای رگولاتورها در این منطقه. هنوز معلوم نیست که این نسخهها در چه زمانی عرضه میشوند و آیا به صورت جهانی یا فقط در بازارهای اروپایی معرفی خواهند شد.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: nytimes
ثبت نظر