متا قبلا اعلام کرده بود که از سال 2023 به بعد تولیدکنندگان محتوا اینستاگرام و فیسبوک باید سهمی از درآمد خود را به این پلتفرمها پرداخت کنند اما به تازگی این تاریخ یک سال عقبتر رفته است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در یک پست فیسبوکی از نحوه کسب درآمد به روز شده برای فیسبوک و اینستاگرام خبر داد و نوشت که تا سال 2024 کمیسیونی از تولیدکنندگان محتوا دریافت نمیشود.
تولید کنندگان محتوا این پلتفرمها از طرق مختلف مانند حق اشتراک طرفداران، رویدادهای پولی، نشانها و سایر روشها درآمدزایی دارند. البته متا در ماههای گذشته این روشهای کسب درآمد را افزایش داده تا کاربران کمتری به سمت تیکتاک بروند.
مدیرعامل متا در ادامه پست خود گفته که افراد بیشتری میتوانند واجد شرایط کسب درآمد از فیسبوک و اینستاگرام و در بخشهای مختلف آنها مانند ریلز (Reels) شوند. یکی از برنامههای درآمدزایی، پاداشهای نقدی ریلز است و اینفلوئنسرها میتوانند از ویدیوهای کوتاه خود در اینستاگرام و البته فیسبوک درآمد داشته باشند.
در پست مدیرعامل متا درباره ویژگیهای دیگر هم اطلاعاتی وجود دارد؛ قابلیتهایی که هنوز در حال توسعه و آزمایش قرار دارند یا اینکه به ویژگیهای کنونی موارد بیشتری استفاده میکنند. برای مثال به گفته زاکربرگ، اینستاگرام در حال آزمایش یک مارکتپلیس (Marketplace) برای تولیدکنندگان محتوا و برندها برای پیدا کردن یکدیگر جهت همکاری است؛ ویژگی که البته تیکتاک دارد.
قابلیت NFT متا هم در آینده نزدیک به خارج از ایالات متحده گسترش خواهد یافت و بهزودی به فیسبوک هم میآید، البته ابتدا با چندین گروه مشخص از کاربران آمریکایی.
متا تمرکز کنونی خود را روی رقابت با تیکتاک گذاشته و میخواهد با روشهای مختلف از مهاجرت اینفلوئنسرها به پلتفرم رقیب جلوگیری کند، حتی متا مشغول فید تمام صفحه مشابه تیکتاک برای اینستاگرام است. بنابراین باید در آینده شاهد روشهای بیشتری برای کسب درآمد از پلتفرمهای متا باشیم.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: Engadget
ثبت نظر