مایکروسافت اج برای اولین بار سومین مرورگر محبوب دنیا شد

اج.jpg

مرورگر کروم همواره بیشترین سهم بازار را در بین مرورگرها داشته است و جایگاه سوم هم مربوط به فایرفاکس بوده است. حالا اما کرومیوم اج توانسته است با کنار زدن فایرفاکس، به جایگاه سوم برسد.

بعد از اینکه مایکروسافت مرورگر اج را مبتنی بر موتور کرومیوم ارائه کرد، توانست کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده و البته قابلیت‌های جذابی را ارائه کرد. این محبوبیت به اندازه‌ای بوده است که مرورگر فایرفاکس جایگاه سوم محبوب‌ترین مرورگر را حالا به مایکروسافت اج داده است.

کافی است به نمودار زیر نگاهی بیندازید که سهم بازار مرورگرهای مختلف در ماه‌های مختلف را نمایش می‌دهد. جالب است بدانید که در ماه مارس برای اولین بار، سهم بازار مرورگر اج با مقدار 8.03 درصد، بیشتر از فایرفاکس با سهم بازار 7.95 درصد شده است. البته همان‌طور که می‌بینید از نوامبر 2020 به مرور فاصله‌ی بین سهم بازار این دو مرورگر کم و کمتر شد تا بالاخره در ماه مارس، مرورگر اج توانست از فایرفاکس پیشی بگیرد. بدون شک این پیشی گرفتن مدیون قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی که به مرورگر اج اضافه شده و همچنین بهبود عملکرد آن است.

البته باید بگوییم که چنین اتفاقی در ماه نوامبر 2020 برای مایکروسافت اج در آمریکا رخ داده بود و حالا به نظر می‌رسد که به سراسر دنیا گسترش یافته است و همان دیدگاه در حال منعکس شدن در سراسر دنیاست. از این رو این احتمال وجود دارد که مایکروسافت اج جایگاه سوم خود را در سراسر جهان تثبیت کند.

شاید این خبر کمی عجیب باشد زیرا اگرچه اینترنت اکسپلورر روزی اولین مرورگر اینترنت در سراسر دنیا بود، اما کروم و... معادله را سال‌هاست که به هم زده بودند. حالا مایکروسافت با مرورگر قصد دارد باز هم به میدان بازی بازگردد. با این حال هنوز هم اج راه طولانی برای رسیدن به جایگاه مناسبی در این رقابت باید طی کند. شاید یکی از ویژگی‌هایی که کاربران را به سمت مایکروسافت اج سوق داده است، ابزار داخلی مقایسه قیمت باشد.

شما کاربر کدام مرورگر هستید؟ دلیل انتخابتان چیست؟ آیا از مرورگر کرومیوم اج استفاده می‌کنید؟ تجربه‌ی شما در استفاده از آن چیست؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof


9 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسام بخشعلیزاده

سه‌شنبه, 17 فروردین 1400

واقعا لیاقت بهترین بودنو داره کافیه یکبار امتحان کنید

پاسخ

طاهری

سه‌شنبه, 17 فروردین 1400

من مدت هاست که از مرورگر اج کرومیوم(نسخهDev) استفاده می کنم به خاطر کمتر گرفتن حجم رم و همینطور ابزاری عالی برای مشاهده و ویرایش فایل های پی دی اف می باشد در واقع این مرورگر خیلی شبیه کروم می باشد و برای ویندوز10 ساخته شده است

با تشکر از این مطلب

پاسخ

Razor

سه‌شنبه, 17 فروردین 1400

یکی از دلایلی که خود من از فایر فاکس اومدم به سمت اج سرعت اجرای این مرورگره نمیدونم چرا فایر فاکس من خود اپلیکیشن خیلی کند هست ولی بازم بعضی جاها همین اج مشکل داره مثلا همین سایت شما رو نمیتونم با اج باز کنم ولی با فایر فاکس راحت لود میکنه

پاسخ

امیرحسین پروارچیان

سه‌شنبه, 17 فروردین 1400

من تو این سالها همه مرورگر ها رو تست کردم از ضعیف ها گرفته تا قدر هایی مثل کروم و فایرفاکس و حتی گیمینگ ها رو هم تست کردم ولی هیچ کدوم به هوبی مایکروسافت ادج نبوده از همه نظر سر تره

پاسخ

Sina

سه‌شنبه, 17 فروردین 1400

سلام
ممنون از مقاله خوبتون، بیش از 3،4 سال هست که دارم از ویندوز 10 استفاده میکنم و از همون موقع با این مرورگر کروم مضخرف که به شدت رم می بلعه مشکل داشتم، حالا نمیدونم سیاست مایکروسافت بوده یا مشکل از مرورگر هست ولی حداقل در ویندوز 7 اینقدر اینجوری نبود.
به خاطر همین فکر میکنم جزو معدود کسایی بودم که گاهی اوقات از مرورگر اج (قدیمی) یا به قول خود مایکروسافت legacy استفاده میکردم که نسبت به کروم این مشکلات را نداشت ولی حتی در باز کردن بخش inspect خودش (یادم نیست اون موقع هم اسمش همین بود یا چیز دیگه ای) مشکل داشت ولی در نهایت این مرورگر جدید اج فوق العاده شده و بعد از گذشت تقریبا 1 سال همه امکاناتش مثل save و انتقال history و ... اش هم فعال و قابل استفاده شده دیگه از کروم هم بهتر شده من خودم از نسخه بتا تا حالا همراه این مرورگر دارم کار میکنم و واقعا این بهترین کاری هست که مایکروسافت تونسته توی این چند سال تونسته انجام بده

پاسخ

ممد قلی

چهارشنبه, 18 فروردین 1400

من از ادج کرومیوم استفاده میکنم فوق العادست

پاسخ

ali

چهارشنبه, 18 فروردین 1400

سلام
من از کروم استفاده می کنم ، ولی دوست دارم که از اج مایکروسافت استفاده کنم ولی چون نسخه ویندوز و اندروید اج باهم سینک نمی شوند ، نمی توانم استفاده کنم .
گوگل کروم نسخه اندروید و ویندوز با دادن یه ایمیل ادرس و پسورد باهم سینک می شوند ولی اج این جوری نیست .
چون من زیاد با اینترنت کار می کنم سینک شدن برایم خیلی مهم است .
در گوگل هم خیلی سرچ کردم ولی راهکار و ترفندی اساسی و جامع پیدا نکردم ، اگر سینک کردن بتونم انجام بدم حتما میام و از مرورگر اج استفاده می کنم .
اگر هم کسی ترفندی بلد هست اموزش بده .
ممنون

پاسخ

سعید

پنج‌شنبه, 30 اردیبهشت 1400

سینک میشه
من تمام پسوردهام را روی مرورگر جدید آورد
continue on pc هم عالیه و زیاد استفاده می کنم

مسعود

چهارشنبه, 18 فروردین 1400

من فقط از فایرفاکس استفاده میکنم. چون بهترین مرورگره. اکستنشنهایی که میخوام رو داره. ظاهرش قابل استفاده هست. سریعه گرچه رم میخوره. و قسمتهای مزاحم و بلااستفاده کمی داره. و اینکه لازم نیست کار با یه محیط جدید رو یادبگیرم.

پاسخ

ثبت نظر