احتمالاً مایکروسافت در کنفرانس Ignite 2023 قصد دارد پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی خود را معرفی کند

microsoft.jpg

مایکروسافت به نظر می‌رسد توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد و احتمالاً در آینده نزدیک قصد دارد از سخت‌افزار اختصاصی خود برای این فناوری رونمایی کند.

گزارش جدیدی نیز اشاره کرده که مایکروسافت در ماه آینده میلادی در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Ignite 2023 قصد دارد پردازنده هوش مصنوعی خود را معرفی کند.

وب‌سایت اینفورمیشن در گزارش جدید به احتمال معرفی این پردازنده اشاره کرده است. کنفرانس Ignite که برای توسعه‌دهندگان و افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات از تاریخ 14 تا 17 نوامبر (23 تا 26 آبان‌ماه) در سیاتل برگزار می‌شود. مایکروسافت نیز اعلام کرده است که در این کنفرانس به معرفی چندین محصول جدید با تمرکز بر پلتفرم هوش مصنوعی خود خواهد پرداخت، به ویژه در زمان سخنرانی مدیرعامل این شرکت، یعنی «ساتیا نادلا» و سایر مدیران ارشد.

در حال حاضر، مایکروسافت برای پردازش خدمات هوش مصنوعی مانند بینگ چت یا ابزار ساخت تصویر Bing Image Creator از پردازنده‌های گرافیکی H100 از شرکت انویدیا استفاده می‌کند.

AI-Processor

باید توجه داشت که مایکروسافت و دیگر شرکت‌های معتبر در حوزه هوش مصنوعی در سال‌های اخیر بسیاری از GPUهای انویدیا را برای پردازش هوش مصنوعی خریده‌اند. این اقدامات به طور قابل توجهی درآمد انویدیا را افزایش داده و آن را به یک شرکت با ارزش تریلیون دلاری تبدیل کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که مایکروسافت نمی‌خواهد به انویدیا وابسته باشد و به همین دلیل در تلاش است تا پردازنده‌های اختصاصی خود را توسعه دهد؛ این ممکن است باعث کاهش وابستگی به انویدیا شود.

در ماه آوریل، گزارشی با نام رمزی "Athena" منتشر شد که در آن ادعا شده بود که مایکروسافت از سال 2019 به توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود مشغول بوده و تیمی به تعداد 300 نفر به این پروژه مشغول بوده‌اند.

همچنین در ماه مه، بلومبرگ در یک گزارش اعلام کرده بود که مایکروسافت در حال مذاکره با شرکت AMD برای توسعه تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود است. حتی ادعا شده بود که ردموندی‌های مایکروسافت از AMD حمایت مالی می‌کنند تا بتوانند تراشه‌های هوش مصنوعی خود را توسعه دهند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theinformation

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر