مایکروسافت ویندوز 10X را عرضه نشده از رده خارج کرد

windows_10x.jpg

گزارشاتی نشان می‌دهد که به دنبال همه گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا، مایکروسافت تصمیم گرفته است به جای عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از ویندوز، تمرکز خود را روی بهبود ویندوز بگذارید. درواقع به نظر می‌رسد که ویندوز 10X عرضه نشده و در عوض نسخه‌ای از ویندوز که رقیب کروم او اس است، ارائه شود.

مایکروسافت حدود 10 سال است که در تلاش است تا نسخه‌ی سبک‌تر ویندوز را ارائه کند اما در این زمینه موفق نبوده است. آخرین تلاش مایکروسافت در این خصوص، ویندوز 10X است که البته به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای تمرکز بیشتر روی ویندوز 10 و بهبود آن، ویندوز 10X را کنار گذاشته باشد.

درواقع گزارشی از سمت وب سایت معتبر Petri نشان می‌دهد که نه تنها امسال شاهد عرضه‌ی ویندوز 10X خواهیم بود؛ بلکه هیچ وقت به فرم کنونی این نسخه از ویندوز در دسترسمان قرار نخواهد گرفت. باید اشاره کنیم که هدف مایکروسافت از تلاش برای عرضه‌ی این سیستم عامل، ارائه‌ی یک نسخه‌ی سبک و ساده از ویندوز بود که بتواند روی دستگاه‌های دو نمایشگره مانند سرفیس Neo به خوبی کار کند. این تصمیم به قبل از همه گیری کرونا برمی‌گردد اما حالا مایکروسافت تصمیم دارد ویندوز 10X را برای لپ تاپ‌های یک نمایشگره ارائه کند. با این تصمیم عملاً ویندوز 10X به عنوان یک رقیب برای Chrome OS ظاهر خواهد شد. به عبارتی مایکروسافت همراه کروم بوک‌ها را به عنوان یک تهدید برای ویندوز به حساب می‌آورد و شاید این تصمیم هم در همین راستا باشد. با این حال باید بگوییم که در سال‌های اخیر تقاضا برای لپ تاپ‌های ویندوزی معمولی به شدت افزایش یافته است.

حالا ویندوز 10X از ویژگی‌هایی مانند یک واسط کاربری ساده، منو استارت به روز شده بدون ویژگی Live Tiles، بهبودهایی در زمینه‌ی چند وظیفگی، امنیت و... عرضه خواهد شد و در نهایت هدف مایکروسافت این است که یک نسخه‌ی مدرن و قدرت گرفته از فضای ابری را عرضه کند.

به هر ترتیب بنا به گفته‌های مایکروسافت، در حال حاضر بیش از 1.3 میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز 10 فعال هستند. از این رو مایکروسافت ترجیح می‌دهد که به جای ارائه‌ی یک نسخه‌ی جدید از ویندوز، تمرکز خود را روی بهبود هسته‌ی ویندوز قرار دهد. یکی از این بهبودها در زمینه‌ی ظاهر ویندوز است که تغییرات این حوزه، بخشی از یک پروژه‌ی بزرگ به نام Sun Valley خواهد بود. البته مایکروسافت هنوز به رسمی جزئیاتی درباره‌ی این نسخه را فاش نکرده است اما به نظر می‌رسد که تغییرات ظاهری زیادی را در آپدیت Windows 10 21H2 شاهد باشیم.

منو استارت ویندوز 10X.jpg
منو استارت ویندوز 10X -

همچنین مایکروسافت در نظر دارد تا تجربه‌ی استفاده‌ی کاربرانی که دائماً از ویندوز استفاده می‌کنند را بهبود دهد که در این زمینه می‌توانیم به مشکل تنظیم اپلیکیشن‌ها در چندین نمایشگر، اضافه کردن قابلیت Xbox Auto HDR و حتی بهبود پشتیبانی از بلوتوث و... اشاره کنیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مسعود

شنبه, 18 اردیبهشت 1400

از سیستم عامل فیوشا هم خبر بزارید روی دستگاه نست گوگل مشاهده شده .

پاسخ

رضا

یک‌شنبه, 19 اردیبهشت 1400

پروفایلتو عوض کن

پاسخ

ثبت نظر