خرید ARM توسط انویدیا رسما تایید شد؛ یک قرارداد 40 میلیارد دلاری

Nvidia-ARM.jpg

پس از مدت‌ها شایعه، حالا انویدیا رسما اعلام کرده است که با پرداخت 40 میلیارد دلار، قصد دارد کمپانی ARM را تصاحب کند. این قرارداد می‌‎تواند برتری انویدیا نسبت به رقیب دیرینه‌اش AMD را رقم بزند.

بعد از مدت‌ها شایعه، کمپانی انویدیا که طراح و تولیدکننده‌ پردازنده‌های گرافیکی است، رسما اعلام کرد که قصد دارد با پرداخت 40 میلیارد دلار، هولدینگ ARM را از softbank بخرد.

این معامله اما به صورت ترکیبی از خرید سهام و پرداخت پول نقد انجام خواهد شد. درواقع قرار است 21.5 میلیارد دلار از این مبلغ 40 میلیارد دلاری، به صورت خرید سهام و 12.5 میلیارد دلار هم به صورت پول نقد، پرداخت شود. 2 میلیارد دلار هم برای زمان امضای قرارداد باقی می‌ماند. 1.5 میلیارد دلار دیگر هم برای تصویه حساب با کارمندان ARM در نظر گرفته شده است. همچنین گفته شده است که در صورت لغو قرار داد، SoftBank می‌تواند تا 5 میلیارد دلار از سهام انویدیا و یا به صورت پول نقد، به عنوان حق لغو قرار داد دریافت کند.

البته روند این معامله تا حدود 18 ماه آینده ادامه خواهد داشت و احتمالا در اوایل سال 2022 شاهد نهایی شدن آن خواهیم بود. با این حال برای نهایی شدن این معامله باید رگولاتوری آمریکا، بریتانیا، چین و اورپا، آن را تایید کنند.

جنیس هانگ، موسس و مدیر انویدیا اما معتقد است که قرارداد این شرکت با کمپانی ARM باعث پیشرفت انواع پردازش‌ها از پردازش‌های ابری گوشی، کامپیوتر، ماشین خودران و ربات گرفته تا اینترنت اشیا (IOT) خواهد شد و همچنین محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی را در همه‌ی نقاط مختلف دنیا گسترش خواهد داد.

البته قرار است دفتر اصلی ARM همچنان در کمبریج باقی بماند اما انویدیا در نظر دارد تا دفاتر خود را گسترش دهد تا به قطب تحقیقات هوش مصنوعی در سطح جهان تبدیل شود. این کمپانی همچنان در نظر دارد با استفاده از طراحی ARM یک سوپر کامپیوتر مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه دهد.

جالب است بدانید که در حال حاضر تقریبا همه‌ی تبلت‌ها و گوشی‌های بازار از طراحی‌های شرکت ARM بهره می‌برند. با انجام این قرارداد هم انویدیا می‌تواند بخشی از ویژگی‌های مربوط به طراحی تراشه‌های مورد استفاده در میلیون‌ها گجت را کنترل کند.

انجام این قرارداد می‌تواند به انویدیا کمک کند تا در مقابل رقیب دیرینه‌ای، AMD، پیروزی بیشتری به دست بیاورد زیرا با عقد این قرارداد عملا انویدیا می‌تواند از طراحی ARM در پردازنده‌های گرافیکی خود و دیگر محصولاتش استفاده کند که در نتیجه تغییرات زیادی را در طراحی این پردازنده‌ها در آینده‌ی نه چندان دور شاهد خواهیم بود.

به هر ترتیب نباید فراموش کنیم که عقد این قرارداد منوط به تایید رگولاتوری‌های گفته شده است. بنابراین باید منتظر نتیجه باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فریدون گلاسکوزاده

دوشنبه, 24 شهریور 1399

ماستا رو قاطی قیمه ها نکن

پاسخ

Reza

دوشنبه, 24 شهریور 1399

من یقرع فاتحه

پاسخ

محمد عااااااشق چلسی

چهارشنبه, 26 شهریور 1399

من از زمانی که گوشی داشتم عاشق arm بودم و از nvidia متنفر همیشه ارزو داشتم ارم رو amd بخره حالا دارم دیوونه میشم از وقتی این خبرو خوندم همینطور دارم اشک میریزم لعنت به انویدیا

پاسخ

M0

چهارشنبه, 26 شهریور 1399

شما حتما به روانشناس نیاز داری عزیزم، حالا چقد سهام داشتی که اینجوری داغون شدی عاشق دل خسته AMD؟

ثبت نظر