از قاتل پرچمداران تا برند اول عکاسی با گوشی؛ وان پلاس 9 به زودی معرفی می‌شود

وان پلاس 9.jpg

وان پلاس در تدارک عرضه‌ی نسل جدید گوشی‌های خود، یعنی خانواده‌ی وان پلاس 9 است. به دنبال ادعای تبدیل شدن به برند اول عکاسی با گوشی، حالا خبر همکاری وان پلاس با هسلبلاد، انتظار ما از دوربین این گوشی را به شدت بالا برده است.

سال‌های سال وان پلاس را با عنوان قاتل پرچمداران می‌شناسیم. اگرچه اخیراً این کمپانی رویکرد و سیاست‌های خود را اندکی تغییر داده است اما هنوز هم گوشی‌های موبایل این کمپانی طرفداران خاص خود را دارند. حالا وان پلاس رسماً اعلام کرده است که در تاریخ 3 فروردین ماه 1400 از گوشی‌های نسل بعدی خود یعنی خانواده‌ی وان پلاس 9 رونمایی خواهد کرد.

وان پلاس مدتی پیش ادعایی جنجالی داشت. درواقع مدیر این کمپانی، پیت لائو، مدعی شده بود که وان پلاس به زودی به برند اول عکاسی با گوشی تبدیل خواهد شد. با وجود گوشی‌هایی مانند هواوی و آیفون و حتی سامسونگ، چنین ادعایی بسیار بلند پروازانه به نظر می‌رسید اما حالا خبر همکاری وان پلاس با هسلبلاد، ادعاهای وان پلاس را واقعی‌تر جلوه می‌دهد.

درواقع نکته‌ی حائز اهمیت در خصوص خانواده‌ی وان پلاس 9، همکاری وان پلاس و هسلبلاد است که انتظار به کارگیری دوربین‌های عالی در این گوشی را به وجود می‌آورد زیرا این کمپانی به وان پلاس در توسعه‌ی قابلیت‌های جدید و کاربردی در دوربین گوشی‌های سری وان پلاس 9 کمک خواهد کرد. در این زمینه باید اشاره کنیم که هسلبلاد یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های دنیاست که در زمینه‌ی تولید دوربین و تجهیزات عکاسی پیشرفته و حرفه‌ای فعالیت دارد.

گزارشات حاکی از آن است که دوربین اصلی به کار رفته در خانواده‌ی وان پلاس 9 از سنسور IMX789 سونی بهره می‌برند. این سنسور قادر است تصاویر 12 بیتی RAW، ویدئوهای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه همچنین ویدئوهای 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ثبت کند. از جمله سایر ویژگی‌های تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی‌ها می‌توانیم به کالیبره کردن رنگ‌ها به صورت کاملاً طبیعی (که باعث نمایش دقیق رنگ تصاویر و ویدئوها می‌شود)، ثبت تصاویر با لنز اولتراواید بدون اعوجاج و... اشاره کنیم. همچنین بر اساس شایعات، گستره‌ی دید 140 درجه، پانوراما، فوکوس خودکار سریع و... دیگر ویژگی‌هایی هستند که به دوربین وان پلاس 9 نسبت داده می‌شود.

اخبار مرتبط:

خداحافظی وان پلاس با عنوان پرچمدار اقتصادی؛ وان پلاس بعدی کیست؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر