OpenAI با تشکیل تیم امنیتی، گامی در جهت حفظ امنیت هوش مصنوعی برمی‌دارد

openai

OpenAI، پیشرو در زمینه هوش مصنوعی، با انتشار بیانیه‌ای خبر از تشکیل "کمیته امنیت و ایمنی" داد. این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که OpenAI در حال توسعه مدل زبانی بزرگ بعدی خود است و به دنبال تضمین امنیت و ایمنی این فناوری پیشرفته است.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، ریاست این کمیته را بر عهده خواهد داشت. در کنار او، افراد برجسته‌ای مانند برت تیلور، آدام دی‌آنجلو و نیکول سلیگمن نیز در این کمیته حضور خواهند داشت.

تشکیل این کمیته در پی جدایی برخی از پژوهشگران ارشد OpenAI صورت می‌گیرد. ایلیا سوتسکور و جان لیک، که از مدیران تیم سوپر الاینمنت OpenAI بودند، جزو معروف‌ترین کسانی هستند که اخیراً این استارتاپ را ترک کرده‌اند.

OpenAI حدوداً چهار هفته پیش تیم سوپر الاینمنت را منحل کرد. این اقدام ابهاماتی را در مورد تعهد OpenAI به ایمنی هوش مصنوعی ایجاد کرده بود.

کمیته امنیت و ایمنی OpenAI وظایف مهمی را بر عهده خواهد داشت:

  • ارزیابی و توسعه سیستم‌های امنیتی فعلی OpenAI: این کمیته در 90 روز آینده به بررسی و ارتقای سیستم‌های امنیتی OpenAI خواهد پرداخت.
  • ارائه توصیه‌هایی به هیئت‌مدیره: پس از 90 روز، کمیته یافته‌ها و توصیه‌های خود را به هیئت‌مدیره OpenAI ارائه خواهد کرد.
  • تغییر سیاست‌ها: در صورت تأیید هیئت‌مدیره، تغییرات لازم در سیاست‌های OpenAI در زمینه امنیت هوش مصنوعی اعمال خواهد شد.
abstract-landscape
-

علاوه بر سم آلتمن، اعضای دیگر این کمیته عبارتند از:

  • الکساندر مدی و لیلیان ونگ: متخصصان فنی و سیاست OpenAI
  • جان شولمن: دانشمند
  • جیکوب پاچوکی: دانشمند ارشد
  • مت نایت: مدیر امنیت

تشکیل این کمیته نشان‌دهنده تعهد OpenAI به توسعه هوش مصنوعی ایمن و مسئولانه است. با همکاری افراد برجسته در این زمینه، OpenAI می‌تواند به ارتقای امنیت و ایمنی این فناوری نوظهور کمک کند.

 
اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: openai.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر