با اخراج مدیرعامل، استعفا رئیس هیئت‌مدیره OpenAI بحران ایجاد شده تکمیل شد

chatgpt.jpg

بعد از اخراج ناگهانی سم آلتمن، رئیس هیئت مدیره OpenAI، گرِگ بروکمن تصمیم به جدایی از موقعیت خود به‌عنوان یکی از بنیانگذاران این استارتاپ هوش مصنوعی گرفت.

این استعفای ناگهانی بروکمن، وضعیت آشفته‌تری را در OpenAI ایجاد کرد و این نکته جالب است که این اتفاق درست چند روز پس از برگزاری اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان استارتاپ تحت رهبری آلتمن روی داد.

در پی این اخبار، بروکمن در یک پیام منتشرشده در پلتفرم ایکس (سابقاً توییتر) اعلام کرد که ایلیا سوتسکور، عضو سابق OpenAI، ظهر جمعه جلسه‌ای با آلتمن دارد. در این جلسه، سوتسکور و سایر اعضای هیئت مدیره به آلتمن اطلاع دادند که از موقعیت‌های خود اخراج شده‌اند.

موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، به‌عنوان مدیرعامل موقت این شرکت منصوب شده است. بروکمن تأکید کرد که اخطار اخراج آلتمن به او از طریق جلسه‌ای با استفاده از پلتفرم گوگل Meet به وی اطلاع داده شد.

openAI

هرچند که OpenAI پیش‌تر اعلام کرده بود که بروکمن از سمت رئیس هیئت مدیره کناره‌گیری می‌کند اما در شرکت باقی‌می‌ماند، اما این بار او تصمیم به استعفا گرفته و از دستور اخراج آلتمن ناراحت است.

مایکروسافت که تقریباً نیمی از سهام OpenAI را در اختیار دارد، دلیل اخراج سم آلتمن را اعلام نکرده است. این اتفاق در حالی رخ داده که غول فناوری اهل ردموند حضوری در هیئت مدیره این شرکت هوش مصنوعی ندارد.

این اخبار شوک‌آور خروج آلتمن و بروکمن، جامعه فناوری را به وجد آورده است. آلتمن به عنوان چهره عمومی OpenAI شناخته می‌شد؛ این استارتاپ که در صدر رقابت‌های سخت حوزه هوش مصنوعی قرار داشت.

به طور متناسب، بروکمن در پیامی به تیم OpenAI گفت: "من برای همه‌ی آنچه که طی هشت سال از زمان شروع کار در آپارتمان ساخته‌ایم افتخار می‌کنم. ما با وجود تمامی چالش‌ها، کارهای بزرگی انجام داده‌ایم. اما امروز، با توجه به اخباری که من به آن دست یافتم، استعفا دادم و برای همگی بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. من به اهداف OpenAI در راستای ایجاد هوش مصنوعی عمومی متعهد هستم.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-gdb

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر