اوپو X2021؛ کانسپ یک گوشی رول شونده‌ی عجیب

OPPO-X-2021 -web.jpg

حالا که بازار گوشی‌های تاشو داغ است، اوپو کانسپتی از یک گوشی رول شونده‌ی جالب را به اشتراک گذاشته است که نمایشگر آن بدون هیچگونه چین خوردگی، تغییر سایز می‌دهد.

اوپو همواره با طراحی‌های متفاوت خود در زمینه‌‎ی گوشی‌های هوشمند، این حوزه را دستخوش تغییر کرده است. در سال 2013 شاهد معرفی گوشی Oppo N1 بودیم که که از دوربین چرخان بهره می‌برد. در سال 2018 هم این کمپانی با گوشی اوپو Find X و استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ، توانست ترفندی مناسب برای خلاصی از شر ناچ بالای نمایشگر ایجاد کند. حالا هم این کمپانی با ارائه‌ی طرح مفهومی خود، ویدئویی از گوشی اوپو X2021 منتشر کرده است که می‌تواند در دسته‌ی گوشی‌های رول شونده جای بگیرد.

مهم‌ترین ویژگی این گوشی، ثابت نبودن اندازه‌ی نمایشگر است، درواقع اندازه نمایشگر اوپو X2021 می‌تواند بین 6.7 تا 7.4 تنظیم شود که این ویژگی برای توسعه دهندگان امکانات زیاد و جدیدی را فراهم می‌کند. به عنوان نمونه اوپو تصویری را به اشتراک گذاشته است که با کیلیک روی لینک یک ویدئو، نمایشگر با توجه به نسبت ابعاد آن، به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

تنظیم خودکار اندازه‌ی نمایشگر با توجه به نسبت ابعاد ویدئو.jpg
تنظیم خودکار اندازه‌ی نمایشگر با توجه به نسبت ابعاد ویدئو در اوپو X2021 -

در حالت عادی این گوشی از یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع OLED با ضخامت 0.1 میلی متر بهره می‌برد اما در خصوص جنس لایه‌ی خارجی هنوز اطلاعاتی دقیقی در دست نیست، با این حال به نظر می‌رسد که این لایه از جنس نوعی پلاستیک باشد.

به لطف موتور رول شونده‌ی زیر نمایشگر، کوچکترین چین و خمیدگی در نمایشگر دیده نمی‌شود، مشکلی که اغلب گوشی‌های تاشونده و رول شونده در پی رفع آن هستند. به عبارتی در اوپو X2021 نمایشگر به صورت یکنواخت از دو سمت جمع می‌شود.

این گوشی همچنین از یک قاب دینامیکی بهره می‌برد که شامل یک قاب ثابت و یک قاب متحرک است که روی آن سوار شده است.

اگرچه این گوشی به شدت جالب توجه است اما برنامه‌ای برای عرضه‌ی واقعی آن چیده نشده است. درواقع قرار نیست هیچوقت این تلفن به صورت کنونی وارد بازار شود اما آغاز راهی خواهد بود برای ارائه‌ی گوشی‌هایی از این دست.

اخبار مرتبط:

وان پلاس کانسپت وان با دوربین محو شونده را معرفی کرد (CES 2020)

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

سه‌شنبه, 27 آبان 1399

سلام و خسته نباشید خانم زارعپور از مطالب مفیدی همیشه تو این وبسایت نشر میدید ممنونم و لازم بود تشکر کنم و خسته نباشید بگم طرح مفهومی اوپو هم مشابه گوشی رول شونده سامسونگه

پاسخ

ثبت نظر