اوپو برای بهبود کیفیت دوربین گوشی‌هایش روی یک چیپ پردازش تصویر کار می‌کند

Untitled-1.jpg

کمپانی اوپو در سال 2019 بود که نام " اوپوM1" به ثبت رساند. در همان زمان همه گفتند که این شرکت استخدام مهندسانی از شرکت‌های مدیاتک و Spreadtrum تصمیم گرفته تا پردازنده اختصاصی برای گوشی‌های خودش طراحی کند. سال گذشته نیز این شرکت با جذب تعداد زیادی از مهندسان کوالکام، HiSilicon و مدیاتک یک تیم بسیار بزرگ‌تر تشکیل داد. حالا یکی از افشاگران معروف گفته است که اوپو m1 یک پردازنده برای پردازش تصویر یا IPS است.

اگر بخواهیم ساده بگوییم، این نوع چیپ‌ها داده‌های خام را از سنسور دوربین دریافت خواهند کرد و برای اعمال تغییرات بر روی آن‌ها با چند پردازش نرم‌افزاری، تصاویر را به صورت عکس یا ویدیوی نهایی به کاربران ارائه خواهند داد. از جمله اقداماتی که چیپ‌های پردازش تصویر انجام می‌دهند می‌توانیم به تنظیم رنگ، بهبود شفافیت و حتی کارهای پیچیده‌تری مانند ترکیب فریم‌ها اشاره کنیم. هر چقدر پردازنده قوی‌تر عمل کند، کیفیت تصویر نهایی بالاتر خواهد بود و شرکت‌های مختلف بارها اهمیت چیپ پردازش تصویر را ثابت کرده‌اند.

گوگل از روز اول که گوشی‌های خود را راهی بازار کرد، از چیپ اختصاصی پردازش تصویر خود برای سری‌های مختلف پیکسل استفاده کرد، اما اخیرا برای این کار از همان چیپ موجود در تراشه‌های اسنپدراگون بهره می‌برد. شرکت اوپو نیز همین روند را پیش گرفته بود اما به نظر می‌رسد که این شرکت برای بهبود کیفیت دوربین‌های خود دیگر نمی‌خواهد به پردازشگر تصویر موجود در چیپست اصلی اتکا کند.

Oppo-M1-2.jpg
-

کمپانی‌های وان‌پلاس اوپو و ریلمی زیرمجموعه‌ی هلدینگ BBK هستند هستند و و گویا برای توسعه‌ی چیپ M1 هم مهندسانی از هر سه شرکت در حال فعالیت هستند؛ بدون شک با معرفی این پردازنده شاهد استفاده از آن در گوشی‌های وان‌پلاس و ریلمی هم خواهیم بود.

در نهایت باید گفت که این خبر به معنای کنار گذاشتن توسعه‌ی چیپست اختصاصی اوپو نیست. گفته شده که اوپو و شیائومی نیز در حال تلاش برای ساخت پردازنده 5G هستند که امسال راهی بازار خواهد شد. همچنین شیائومی ماه‌ها قبل از یک چیپ پردازش تصویر اختصاصی موسوم به Surge C1 رونمایی کرد که برای گوشی تاشوی می میکس فولد استفاده شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر