یوتیوب به کاربران خود قابلیت راستی آزمایی ویدیوها را می‌دهد

youtube

یوتیوب در حال گامی جسورانه برای ارتقای تجربه تماشای ویدیو با معرفی بخش "یادداشت‌های بینندگان" است تا قابلیت راستی آزمایی را برای کاربران فعال کند.

این ابتکار جدید که در حال حاضر به صورت آزمایشی ارائه می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد تا نظرات و دیدگاه‌های خود را به صورت لحظه‌ای به اشتراک بگذارند و با دیگر تماشاگران تعامل داشته باشند.

یادداشت‌ها، که بالاتر از بخش نظرات و بین عنوان ویدیو و نام کانال نمایش داده می‌شوند، در قالب کارت‌هایی با عنوان "بینندگان اضافه کرده‌اند" ظاهر می‌شوند. این ویژگی نوآورانه، فرصتی منحصر به فرد برای تبادل اطلاعات، پرسش و پاسخ، و حتی تصحیح حقایق در ویدیوها را فراهم می‌کند.

در حال حاضر، این قابلیت به صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی و فقط به زبان انگلیسی در دسترس است. یوتیوب از گروهی از مشارکت‌کنندگان منتخب دعوت کرده تا با فعال کردن این بخش در کانال‌های خود، به ارائه بازخورد و کمک به ارتقای این ویژگی یاری برسانند.

یادداشت‌ها می‌توانند شامل زمان و لینک باشند و با کلیک بر روی آنها، به صورت گسترده‌تر نمایش داده می‌شوند. در طول دوره آزمایشی، یوتیوب از ارزیابان برای رتبه‌بندی مفید بودن این یادداشت‌ها استفاده خواهد کرد.

youtube-notes-feature-under-video
-

اگر این طرح با استقبال کاربران مواجه شود، در ماه‌های آینده به طور گسترده در زیر تمامی ویدیوها پیاده‌سازی خواهد شد. در این مرحله، از کاربران خواسته می‌شود که مفید بودن یادداشت‌ها را دسته‌بندی و رتبه‌بندی کنند و دلایل خود را برای این انتخاب بیان کنند.

الگوریتم یوتیوب برای شناسایی "یادداشت‌های مفید" بر پایه بازخورد جمعی کاربران عمل می‌کند. به این معنا که یادداشت‌هایی که توسط تعداد زیادی از کاربران به عنوان "مفید" رتبه‌بندی شوند، با احتمال بیشتری در زیر ویدیوها نمایش داده خواهند شد.

این ابتکار یوتیوب، نویدبخش تحولی چشمگیر در نحوه تعامل کاربران با ویدیوها است. با ایجاد فضایی برای گفتگو و تبادل نظر حول محور محتوای ویدیوها، یوتیوب تجربه‌ای غنی‌تر و پویاتر را برای تماشاگران خود رقم خواهد زد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: blog.youtube

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر