پتال مپس و هواوی داکس به‌عنوان جایگزینی برای گوگل مپس و گوگل داکس معرفی شدند

Untitled-1.jpg

در رویداد آنلاین معرفی هواوی میت 40 در کنار این موبایل‌ها، این شرکت از سرویس نقشه پتال مپس و هواوی داکس نیز پرده‌ برداشت، تا عملا هواوی تحریم‌ها را بی اثر کند.

شرکت هواوی که مدت‌هاست در فشار زیادی قرار گرفته است، مانند سال‌های گذشته مراسم رونمایی خود از محصولاتش را برگزار کرد و حتی در این مراسم از سرویس نقشه اختصاصی خود به‌ نام پتال مپس (Petal Maps) نیز رونمایی کرد. این اپلیکیشن قرار است بخشی از اکوسیستم جدید هواوی باشد که این شرکت نام "پتال" را برای آن انتخاب کرده است. هواوی در کنار این اپلیکیشن، سرویس داکس را معرفی کرد تا کاربران برای ساخت شیت‌‌های مختلف و دسترسی آنلاین به شیت ها، آن را مورد استفاده قرار دهند.

تحریم‌های دولت دونالد ترامپ بیشتر باعث این سرمایه‌گذاری‌های هواوی شده است چراکه شرکت‌های آمریکایی مانند گوگل می‌توانند با این شرکت چینی همکاری کنند. از همین رو هواوی برای پرچمدار جدیدش یعنی هواوی میت 40 از سرویس‌های اختصاصی خود استفاده کرده که یکی از آن‌ها اکوسیستم پتال است، تا دیگر در این موبایل‌ها شاهد پلی استور و خدمات گوگل نباشیم.

قرار است که به زودی نسخه آزمایشی پتال مپس روی اپ گالری هواوی قرار گیرد. این اپ براساس ادعاهای شرکت هواوی قرار است که در 140 کشور دنیا عرضه شود و به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی و چینی مجهز شده و از این زبان ها پشتیبانی کند. این سرویس مپ هواوی در ابتدا دو بعدی خواهد بود اما بعداً نسخه سه بعدی نیز به آن اضافه خواهد شد.

هواوی می‌گوید که تمامی جستجوهای درون این برنامه کاملا رمزگذاری شده‌ است. پس کاربران به راحتی می‌توانند مکان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف را جستجو و آدرس آن‌ها را ذخیره کنند. در قابلیت‌های این برنامه گفته شده که کاربران روی سرویس پتال مپس می‌توانند به‌راحتی زوم کنند و از حالت زوم خارج شوند.

petal-docs-1.webp
-

حتما از اپلیکیشن گوگل لنز استفاده کرده‌اید؛ هواوی برای جایگزینی این برنامه پتال سرچ را معرفی کرده است که امکان جستجوی بصری به‌واسطه عکس و نوشته را دارد. گوگل لنز این گونه عمل می‌کند که شما با استفاده از دوربین گوشی سوژه‌های مورد نظر را ذخیره می‌کنید و و نتایج جستجو درباره چیزی که در دوربین ثبت شده است، به شما نشان داده می‌شود.

این قابلیت نیز به برنامه‌ هواوی اضافه شده است، این ویژگی که ‌اکنون روی مردم، حیوانات، مکان‌های معروف و غذاهای مختلف کار می‌کند و به‌زودی امکان تشخیص انواع گیاهان روی آن قرار می‌گیرد. حتی این اپلیکیشن جستجوی بصری هواوی در مقایسه با گوگل لنز، گزینه‌های بیشتری را برای کاربران خود ارائه می‌کند.

در نهایت باید به هواوی داکس اشاره کنیم که مجموعه آفیس این شرکت خواهد بود. با این سرویس می‌توانید از فایل‌های PDF استفاده کنید. این سرویس از ۵۰ فرمت مختلف از جمله DOC ،PPT و PDF پشتیبانی می‌کند و کاربر به صورت همزمان امکان اتصال این سرویس را دارد. این سرویس در ۱۰۰ کشور دنیا عرضه می‌شود و به‌زودی روی اپ گالری هواوی قرار می‌گیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر