پاورشل 7 عرضه شد؛ ابزار خودکار سازی ویندوز، مک و لینوکس

پاورشل 7

مایکروسافت نسخه‌ی جدید پاورشل، ابزار خودکارسازی ویندوز، مک و لینوکس خود را به‌نام PowerShell 7 منتشر کرد.

پاورشل ابزار خودکارسازی و زبان اسکریپت مایکروسافت است که با تازگی نسخه جدید آن با نام PowerShell 7 معرفی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. این نسخه‌ی جدید پاورشل که جایگزین نسخه 6 است، برای همه نسخه‌های ویندوز، ویندوز سرور، مک و تعدادی از توزیع‌های لینوکس در اختیار عموم قرار گرفته است.

ویژگی‌های پاورشل 7


نسخه جدید پاورشل قابلیت‌های بسیاری را با خود دارد که از جمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به فرمان‌های cmdlet و موازی‌سازی خط لوله‌های فرمان اشاره کنیم.
ضمنا مایکروسافت این نسخه جدید از پاورشل را به نوعی طراحی کرده است که با نسخه‌های قبلی هماهنگی داشته باشد. با این اوصاف کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر پاورشل می‌توانند از قابلیت‌های جدید معرفی شده در هسته‌ی پاورشل بهره ببرند.

دلیل این سازگاری را می‌توانیم در این رویکرد مایکروسافت ببینیم که این کمپانی در عرضه‌ی نسخه‌های جدید فریمورک NET.، ایده ادغام همه‌ی نسخه‌ها را در پیش گرفتند و از Net 5. این تصمیم را اجرا کردند. در پاورشل نیز همین رویکرد اجرا شد و پاورشل 7 به‌صورت تجمیعی از نسخه‌های موجود ارائه می‌شود. ویندوز پاورشل با تکیه بر NET Framework. و PowerShell Core روی بستر NET Core. توسعه یافت. پاورشل ۷ مبتنی بر NET Core 3.1. توسعه یافته است که تعدادی از قابلیت‌های رابط دان‌نت فریمورک را خصوصا در ویندوز، ارائه می‌کند.

برنامه‌ی بلندمدت مایکروسافت بر افزایش هماهمنگی نسخه‌های گوناگون پاورشل استوار است و پاورشل 7 در آینده هماهنگی بیشتری با ویندوز پاورشل پیدا خواهد کرد. پاورشل ۷ و PowerShell Core تحت مجوز متن‌باز در اختیار عموم قرار دارند. اخبار جدید از مایکروسافت همچنین ادعا می‌کند که همه‌ی ماژول‌های تحت پشتیبانی PowerShell 6.X در PowerShell 7 هم پشتیبانی می‌شوند.

پشتیبانی از پاورشل 7


پاورشل ۷ طبق مجوز پشتیبانی بلندمدت LTS عرضه می‌شود. بنابراین نسخه جدید این ابزار از تاریخ 3 دسامبر 2019 ( از زمان عرضه. NET Core 3.1) به مدت سه سال پشتیبانی دارد.

در آخر باید بگوییم که مایکروسافت در نظر دارد تا به صورت منظم نسخه‌های بعدی این ابزار را معرفی کند و از همین حالا این کمپانی در حال توسعه نسخه بعدی، یعنی پاورشل 7.1 هستند.

اخبار مرتبط:

حذف ویروس از انواع حافظه‌‍‌ها‌ با استفاده از دستورات CMD

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر