تراشه‌های اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و اسنپدراگون ۷ نسل ۱ رونمایی شدند

snapdragon.JPG

براساس انتظارات کمپانی کوالکام از دو چیپست با نام‌های اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و اسنپدراگون ۷ نسل ۱ رونمایی کرد. از نام گذاری پردازنده اول مشخص است که با نسخه بهبود یافته چیپست پرچمدار قبلی روبه‌رو هستیم. این کمپانی مدعی شده که این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود ۱۰ درصد سریع‌تر است و برای فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی هم با ۱۰ درصد افزایش روبرو می‌شویم.

در ضمن نباید کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی را از قلم بیندازیم که به معنای افزایش ۱ ساعته‌ی زمان بازی یا ارائه‌ی ۵۰ دقیقه‌ی بیشتر برای گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی است.

کوالکام در ادامه توضیحاتش گفته که در مجموع پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند و بخش هوش مصنوعی هم به ازای هر وات با کاهش مصرف ۲۰ درصدی روبرو شده است. این پردازنده از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی بسیار پیشرفت داشته است. این یعنی زمانی که کاربران بازی‌های سنگین را اجرا می‌کنند و از شبکه 5G استفاده می‌کنند؛ به مراتب حرارت گوشی رو به افزایش می‌رود، تراشه برای مدت بیشتری می‌تواند حداکثر توان خود را ارائه دهد. البته باید خاطرنشان کنیم در این زمینه سیستم‌های خنک‌کننده‌ هم نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

روی هم رفته مدل‌های پلاس تراشه‌های کوالکام به غیر از ارائه‌ی سرعت نسبتا بیشتر، تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارند و این تراشه هم از این قاعده مستثنا نیست. کوالکام در کنار این تراشه‌ی پرچم‌دار از یک تراشه‌ی جدید میان‌رده هم رونمایی کرده است.

Snapdragon-8-Plus-Gen-1-2.jpg
-

پردازنده دومی که از سوی ک.الکام رونمایی شده اسنپدراگون ۷ نسل ۱ است که از یک هسته‌ی A710 با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز، ۳ هسته‌ی A710 با سرعت ۲.۳۶ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی A510 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. فناوری به کار رفته ئر ساخت این پردازنده فناوری 4 نانومتری کمپانی سامسونگ است. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و نمایشگرهای FHD+ با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. کوالکام مدعی شده که از نظر پردازنده‌ی گرافیکی نسبت به اسنپدراگون ۷۸۰G حدود ۲۰ درصد عملکرد بهتری را به ارمغان می‌آورد.

Snapdragon-8-Plus-Gen-1-3.jpg
-

شرکت‌های زیادی در حال آماده‌سازی گوشی‌های مبتنی بر این دو تراشه هستند. گفته می‌شود اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ اوایل تابستان راهی بازار می‌شوند و ظاهرا اولین گوشی‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۷ نسل ۱ تا چند هفته‌ی دیگر از راه می‌رسند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر