ریلمی 8 و ریلمی 8 پرو با شارژ سریع و دوربین چهارگانه رونمایی شدند

Untitled-1.jpg

کمپانی ریلمی از گوشی‌های جدید خودش با نام‌های ریلمی 8 و 8 پرو رونمایی کرد. این سری از گوشی‌ها تفاوت بسیار چشمگیری نسبت به نسل قبلی داشته‌اند؛ اما با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای راهی بازار شده‌اند.

این کمپانی در روز گذشته از سری جدید گوشی‌های ریلمی پرده برداشت و ریلمی 8 و ریلمی 8 پرو را معرفی کرد. در یک بررسی کلی متوجه می‌شویم که گوشی‌های سری ریلمی 8 شباهت‌های محسوسی با سری ریلمی 7 دارد. وب‎‌سایت GSMArena در گزارشی اعلام کرده است که به نظر می‌رسد این گوشی‌ها در همه کشورها عرضه نشود. البته قرار است که ریلمی 8 پرو هفته‌ی آینده در بازار اروپا و هند عرضه شود. به همین ترتیب فعلا درباره‌ی عرضه‌ی این گوشی در اروپا خبری منتشر نشده است.

ریلمی 8 پرو

realme-8-pro-front-view-display.webp
-

این گوشی بسیار شبیه به مدل قبلی خودش است، اما تغییرات زیادی نیز در بین ریلمی 8 پرو و ریلمی 7 پرو به وجود آمده است. برای مثال بهتر است به قدرت پردازنده این گوشی‌ها اشاره کنیم که تمام این گوشی‌ها از پردازنده اسنپدراگون 720G بهره می‌برند.

گفته می‌شود که این گوشی در دو کانفیگ با مقدار رم‌های 6 و 8 گیگابایتی به فروش خواهند رسید که البته در بخش حافظه داخلی هر دو این نسخه‌ها شاهد 128 گیگابایت حافظه اصلی هستیم.

برای نسخه پرو ریلمی 8 شاهد یک دوربین 108 مگاپیکسلی هستیم که ساخت کمپانی سامسونگ HM2 است و از ترکیب پیکسل ۹ در ۱ پشتیبانی می‌کند و همچنین اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر دارد. این دوربین که اندازه سنسور ۱/۱.۵۲ اینچ و دریچه دیافراگم f/1.9 دارد، در محیط‌های تاریک تصاویر مناسبی ثبت می‌کند.

realme-8-pro-blue-back-panel.webp
-

ریلمی 8 پرو در کنار دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی از یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد که با زاویه دید ۱۱۹ درجه خواهد بود؛ در کنار این سنسورها، دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سیاه و سفید نیز قرار گرفته شده است. برای این گوشی یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند تصویر سلفی خود را به ثبت برسانند.

ریلمی 8 پرو از یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی سوپر امولد بهره می‌برد که حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتزی را دارا می‌باشد. این گوشی توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی انرژی خود را تامین خواهد کرد که ایت باتری نیز با یک شارژر 50 واتی به بازار عرضه خواهد شد.

قیمت ریلمی 8 پرو برای دو نسخه آن که با رم ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به ۳۸۲ دلار اعلام شده است و نسخه‌ پایه با 6 گیگابایت رم نیز فقط ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

realme-8-pro-blue-side-view.webp
-

ریلمی ۸

کمپانی ریلمی برای این دستگاه یک نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد در نظر گرفته است که با رزولوشن فول اچ دی پلاس و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت راهی بازار خواهد شد. برخلاف نسل قبلی که پنل IPS LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتز داشت، رفرش ریت پنل جدید مانند مدل پرو برابر ۶۰ هرتز است و البته نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز دارد.

قلب تپنده این دستگاه پردازنده هلیو G95است، که تفاوتی با پردازنده ریلمی ۷ ندارد. در این دستگاه شباهت‌های زیادی با نسخه قبل شاهد خواهیم بود. اگر به پنل پشتی این گوشی نگاه کنیم یک دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قرار دارد که با دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سیاه و سفید همراه شده است.

باتری که ریلمی برای این سری از گوشی خود در نظر گرفته است یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که توسط یک شارژر سریع ۳۰ واتی پشتیبانی خواهد شد تا به مدت ۶۵ دقیقه بطور کامل شارژ این گوشی شارژر شود.

realme-8-standard-silver-black-colors-front-render.webp
-

ریلمی ۸ اگرچه بطور استاندارد از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، اما در نسخه پایه تنها ۴ گیگابایت رم وجود دارد، با این حال امکان سفارش آن با ۶ و ۸ گیگابایت رم هم وجود دارد. این دستگاه در بازار هند با قیمت پایه ۲۱۰ دلار عرضه می‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر