سلطان رمزارز در زندان ماهی می‌فروشد

tfx.jpg

فعالیت‌های سم بنکمن‌فرید، بنیانگذار FTX، در زندان در حال تبدیل ماهی به عملکرد معاملاتی می‌شود، زیرا او دسترسی به رمزارز برای پرداخت هزینه‌های خود ندارد.

با توجه به سوابق میلیاردری او در عرصه کریپتو و عنوان سلطان رمزارز، بنظر می‌رسد او در فرصت زندان متروپولیتن نیویورک نهادینه‌سازی درآمد خود را از طریق مبادلات ماهی آغاز کرده است. او همچنان منتظر تصمیم دادگاه نسبت به هفت اتهام سنگین خود است.

گزارشات وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که سلطان رمزارز، برای کسب خدماتی چون کوتاه کردن موهایش، ماهی خال‌خالی را با سایر زندانیان مبادله می‌کند. این نوع ماهی، به واقع ارزی است که در زندان‌ها به‌عنوان واحد معاملاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنکمن‌فرید در این فعالیت‌ها شریکی فعال دارد.

در یک سو، وارن بافت جوان نیز مهارت معاملاتی را در این زمینه به دست آورده است، زیرا از پیشینه‌ای حرفه‌ای در این زمینه برخوردار است. به عنوان نمونه، او تنها یک سال طول کشید تا یاد بگیرد چگونه باید بیت‌کوین را در بازارهای آمریکا و ژاپن معامله کند.

ftx-ceo-sam-bankman

نوع ماهی که بنکمن‌فرید برای مبادله خدمات مورد نیاز دریافت می‌کند، با نام مک در بین زندانیان شناخته می‌شود و از زمان ممنوعیت سیگار در سال ۲۰۰۴، این نوع ارز محبوبیت زیادی در زندان‌های فدرال دارد. این روش همچنین در موسسات اصلاح و تربیت کالیفرنیا برای اموری همچون ترتیب دادن ریش و پاک کردن کفش‌ها و لباس‌ها به‌کار می‌رود.

از دیدگاه اقتصادی، زندانیان از این نوع ارز به دلیل پایداری آن نسبت به دلار استفاده می‌کنند. کالاهای دیگری مانند برخی از مواد غذایی و تمبرها نیز در شرایط مشابهی قرار دارند.

سلطان رمزارز در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) باید به دلیل اتهام‌های کلاهبرداری محاکمه شود. کارشناسان حقوقی پیش‌بینی می‌کنند که احتمال زندانی شدن این سابقه‌دار در زمینه کریپتو بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ سال است.

به‌علاوه، او مواجه به اتهاماتی همچون رشوه‌خواری سیاسی است که در دادگاهی جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wsj

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر