با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، کمپانیها در بخشهایی که فعالیت میکنند بدون شک با یکدیگر مقایسه خواهند شد. در سالی که گذشت سازندگان گوشیهای هوشمند به دلیل کمبود تراشه با مشکلات زیادی روبرو بودند و حالا براساس گزارش جدید IDC، این مشکلات گریبان صنعت گجتهای پوشیدنی را هم گرفته است.
در این گزارش آمده که اپل همچنان در بالای جدول گجتهای پوشیدنی جای خوش کرده و مانند سال گذشته حرف اول را میزند و ۲۸.۸ درصد از این بازار گجتهای پوشیدنی را در سهماههی سوم ۲۰۲۱ در اختیار گرفته است. البته سال گذشته سهم بازار این شرکت ۳۲.۸ درصد این یعنی که اپل در این بخش افت داشته است. با این حال، همچنان بیش از نیمی از این بازار در اختیار اپل قرار دارد. در این گزارش آمده اگرچه آمار فروش اپل واچ سری ۷ پایینتر از حد انتظار بوده، ولی هدفونهای ایرپادز و بیتس همچنان طرفداران زیادی دارند.
کمپانیهای سماسونگ و شیائومی هر دو بعد از اپل به ترتیب در جایگاههای بعدی این جدول فروش قرار دارند. سهم بازار سامسونگ با رشد سالانهی ۱۳.۸ درصدی به ۹.۲ درصد رسیده است. گفته میشود ساعتهای سری گلکسی واچ ۴ با استقبال گستردهی کاربران روبرو شدهاند و در نتیجه سامسونگ توانسته این رشد قابل توجه را عملی کند. از طرف دیگر اگرچه سهم بازار شیائومی مانند سامسونگ ۹.۲ درصد است، اما نسبت به سال گذشته آمار فروش گجتهای پوشیدنی شیائومی ۲۳.۸ درصد کاهش داشته است.
در پایان نیز باید به نام هواوی اشارهای داشته باشیم که توانسته نسبت به سال گذشته رشد سالانهی ۳.۷ درصدی بدست آورد و بعد از اپل، سامسونگ و شیائومی در جایگاه چهارم قرار بگیرد. گفته میشود هدفونهای ساخت این شرکت طی سهماههی سوم ۲۰۲۱ فروش بالایی داشتهاند. در گزارش IDC آمده که بازار ساعتهای هوشمند طی این مدت ۵ درصد کوچکتر شده است.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: Android Authority
ثبت نظر