سامسونگ استفاده از ابزار هوش مصنوعی را برای کامندان خود ممنوع کرد

samsung.jpg

به گزارش یک گزارش جدید، سامسونگ به دلیل مسائل امنیتی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد محبوبی مانند ChatGPT، گوگل بارد و بینگ را برای کارکنان خود ممنوع کرده است.

به گزارش بلومبرگ، سامسونگ به کارکنان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های خود، اعلام کرده است که به دلیل مسائل امنیتی، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد محبوب مانند ChatGPT، گوگل بارد و بینگ را ممنوع کرده است. در گزارش خود، بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده است که سامسونگ به دلیل جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده ابزارهای هوش مصنوعی در سرورهای خارجی و نگرانی‌های امنیتی، چنین سیاستی را در پیش گرفته‌اند.

سامسونگ در سیاست جدیدش به کارکنانش اعلام کرده است که اگرچه از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌شود، اما نگرانی‌های امنیتی هم درباره آن‌ها وجود دارد. سامسونگ نگرانی‌های خود را در مورد ریسک‌های امنیتی این ابزارها بیان کرده است.

نگرانی‌های سامسونگ بی‌دلیل نیست؛ زیرا در ماه گذشته مشخص شد که کارمندان این شرکت اطلاعات محرمانه‌ای را با استفاده از ChatGPT به اشتراک گذاشته‌اند. کارمندان این غول دنیای فناوری حداقل در سه نوبت اطلاعات محرمانه‌ای را به چت‌بات OpenAI لو دادند، که یکی از این موارد مربوط به بررسی کد منبع یک پایگاه داده حساس بوده است.

ChatGPT-1-1024x576.jpg.webp
-

سامسونگ به‌نظر می‌رسد با سیاست جدیدش، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را روی کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های متعلق به خودش ممنوع کرده است. هنوز سامسونگ به گزارش بلومبرگ واکنش نشان نداده است.

ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، بارد گوگل و چت‌بات بینگ، پس از معرفی ChatGPT توسط OpenAI در نوامبر سال گذشته، مورد توجه چشمگیری قرار گرفتند. چند وقت پیش نیز، هوش مصنوعی GPT-4 با عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی‌اش منتشر شد و ابزارهای هوش مصنوعی را بهبود بخشید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر